نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 14:02

بازدید از موزه دفاع مقدس همدان در سوم خرداد رایگان است

همدان- مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان در روز سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر برای عموم رایگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار هادی آزادی صبح دوشنبه در نشست خبری با موضوع گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر؛ اظهار کرد: دفاع مقدس یک نقطه عطف تاریخی برای ما است؛ چرا که ما در دفاع مقدس یک سری قواعد را در جنگ تغییر دادیم و یکی از این نقاط عطف عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس بود.

وی با اشاره به اینکه موضوع خرمشهر یک موضوع خاص است و ۳۵ روز مدافعان این شهر با دست خالی مقاومت کردند، افزود: همه یگان‌های نظامی در این عملیات شرکت داشتند و ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک سرزمین اسلامی‌مان آزاد شد و در روز سوم خرداد سال ۶۱ پرچم میهن اسلامی بر فراز مسجد خرمشهر به اهتزاز درآمد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید از وجود ارتش بعثی پاکسازی شدند، ادامه داد: بیان اتحاد بین اقشار مختلف جامعه و نقش‌آفرینی رزمندگان غیور ارتش و جهاد سازندگی در این عملیات ضرورت دارد.

سرهنگ آزادی شعار امسال حماسه سوم خرداد را «ما متحدیم» عنوان کرد و گفت: در فضای امروز جامعه دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و صد عنوان برنامه متنوع در سطح استان همدان در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی به میزبانی نواحی مختلف سپاه، فضاسازی نقاط فرهنگی، روایتگری توسط راویان دفاع مقدس، تولید محتوای مرتبط و توزیع در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و محتوای مرتبط با مصاحبه با رزمندگان این عملیات، پخش بانگ مقاومت و پیروزی در مدارس، غبارروبی مزار شهدا، اجرای سرود توسط گروه‌های دانش‌آموزی، نمایش خیابانی در شهر همدان، رونمایی از کتاب زمانی برای عاشقی و کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس، تجلیل از خانواده ۸ هزار شهید استان همدان و مراسم طنز جبهه در سالن همایش‌های علوم پزشکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست نیز پوستر سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر در همدان با حضور اصحاب رسانه رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230175

مهمترین اخبار ایران و جهان: