نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 13:07

کتاب جدید وحید خضاب به یک شبهه پاسخ می‌دهد/ آیا علامه طباطبایی با انقلاب اسلامی مخالف بود؟

وحید خضاب در کتاب « علامه و انقلاب» به این موضوع پرداخته است که آیا ایشان به راستی گفته بودند «این انقلاب یک شهید داشت و آن هم اسلام بود»؟

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آثار «قاتل مؤدب»، «علامه و انقلاب» و «تو زودتر بکش» سه کتاب مهم از وحید خضاب، نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی هستند که در نمایشگاه کتاب با استقبال قابل توجهی از سوی مردم روبه‌رو شده است. درباره این آثار با وحید خضاب گفت‌وگو کردیم.

پاسخ به شبهه شبه‌گران

خضاب در معرفی کتاب علامه و انقلاب گفت: چندسال پیش شبهه‌ای فراگیر شد که حضرت علامه طباطبایی گفته‌اند: «این انقلاب یک شهید داشت و آن هم اسلام بود». ما ابتدا تحقیقی مفصل بجا آوردیم که آیا اساسا علامه چنین سخنی گفته‌اند یا خیر. اصراری بر این نبود که بخواهیم بگوییم علامه چنین چیزی نگفته است. پس از اطمینان از جعلی بودن این خبر طی تحقیق بیشتر و گفت‌وگو با نزدیکان، دو اثر را گردآوری کردیم که جلد یک آن به نمایشگاه رسیده است، اما متأسفانه جلد دوم نرسید. البته فارغ از این دوجلد در باب سخنان محسن کدیور، علامه حکیمی، سیدحسین نصر و ابراهیم دینانی که معتقد بودند علامه طباطبایی مخالف انقلاب بود، یک کار پژوهشی مفصل صورت گرفته که جلد اول آن تا یکی ـ دو ماه آینده بیرون می‌آید. 

بیان حقیقت حکومت یک جنایتکار به نام صدام

وی افزود: مجموعه‌ «جمهوری وحشت» که شامل سه جلد است، قرار است حکومت صدام حسین و آنچه را که بر مردم و کشور عراق در عصر او گذشت، بیان کرده و به مخاطب حقایق هولناک آن را بازگو کند. «جنگ‌ جنگ تا نابودی»، «قاتل مؤدب» و «آشنای ایران و دوست آمریکا» مجموعه سه جلدی جمهوری وحشت هستند که قاتل مؤدب به نمایشگاه رسید، اما آشنای ایران و دوست آمریکا متأسفانه نرسید. 

اثبات تروریست بودن یک دولت جعلی

خضاب در کتاب «تو زودتر بکش» پرده از تروریسم دولتی اسرائیل برمی‌دارد. او درباره این اثر گفت: اثر چهار جلدی تو زودتر بکش قرار است با اتکا به اسناد متقن اسرائیلی و از زبان مجریان، طراحان و مسئولین امنیتی اسرائیلی هزار مورد از تروریسم دولتی یا همان قتل فراقضایی را ثابت کند. روایت کتاب، اسرائیلی است و شاید نقص‌هایی داشته باشد، اما مهم، اثبات این نوع خط رفتاری در بین صهیونیست‌ها است که به زبان و اعتراف خودشان اثبات شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206075

مهمترین اخبار ایران و جهان: