نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 07:20

مناطق فاقد کشتارگاه ایلام در نقاط تعیین شده ذبح دام کنند

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: در تمام مناطق فاقد کشتارگاه استان اماکنی برای ذبح دام عید قربان با همکاری شهرداری های آن شهرها در نظر گرفته شده است.

دکتر یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی ایلام صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در تمام مناطق فاقد کشتارگاه استان اماکنی برای ذبح دام عید قربان با همکاری شهرداری های آن شهرها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شهرستان ایلام به علت عدم فعالیت کشتارگاه صنعتی ۲ میدانگاه ذبح احشام در عید قربان ساماندهی شده است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام اظهار کرد: یک جایگاه ذبح دام در بخش سیوان (میشخاص) و یک جایگاه نیز با همکاری شهرداری ایلام در مسیر بلوار شهید سلیمانی در جاده مهران برای ذبح احشام در نظر گرفته شده و همچنین برای ساکنان شهرهای چوار، هلیلان و دره شهر نیز جایگاه های ذبح دام به علت عدم وجود یا فعالیت کشتارگاه دام با همکاری شهرداری این نق تعبیه شده است.

یادآور شد: این اماکن به صورت موقت و تنها برای کشتار روز عید قربان با همکاری شهرداری این مناطق انجام می گیرد و در سایر شهرستان های استان نیز ذبح دام در کشتارگاه های وابسته به شهرداری های آن مناطق انجام می گیرد.

احمدی ادامه داد: نظارت بر عرضه و ذبح دام از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ ظهر توسط تیم های دامپزشکی در این کشتارگاه ها صورت می پذیرد و تیم های سیار نیز در این مقطع زمانی به صورت سیار آماده بررسی لاشه دام ذبح شده در منازل هستند.

مدیرکل دامپزشکی ضمن اینکه به مردم توصیه کرد باتوجه به وجود بیماری های مشترک انسان و دام، قربانی خود را از میدان گاه های مورد تایید این اداره کل تهیه و ذبح کنند، تاکید کرد: افراد در صورت برخورد با هر لاشه مشکوک مورد را جهت بررسی کارشناسان به شماره تماس ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان شناسایی شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1316875

مهمترین اخبار ایران و جهان: