نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 10:51

ارتباط دانشگاه و صنعت استان سمنان تقویت شود

استاندار سمنان گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت در استان سمنان باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: از اساتید و دانشجویان فهیم استان سمنان به واسطه بصیرت و آگاهی‌ای که در مواجهه با تنش‌ها و اغتشاشات سال گذشته داشته و با این مقوله همراهی نداشتند، تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: بر اساس اقدامات صورت‌گرفته، رضایت‌مندی مطلوبی در حوزه امور مرتبط با دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان وجود دارد که امری بسیار حائز اهمیت است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بستر دانشگاهی موجود در استان سمنان و جامعه هدف گسترده دانشجویان در این استان فرصتی بسیار بی‌نظیر و ارزشمند است.

هاشمی عنوان کرد: استان سمنان در ۲۱ شاخص در کشور در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد و در حوزه دانشگاه و موارد و مباحث مرتبط با آن نیز باید بتوانیم رتبه‌های نخست کشوری را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: تأمین مسکن ویژه دانشجویان متأهل، تکریم و رسیدگی به امور صنفی دانشجویان علاوه بر اقدامات صورت‌گرفته باید بیش از پیش مورد تأکید و توجه باشد.

استاندار سمنان گفت: در راستای رفع مشکلات استان سمنان، تأمین نیروی کار متخصص و توسعه زیرساخت‌های اشتغال، ارتباط بین دانشگاه و صنعت در استان باید بیش از پیش تقویت شود.

هاشمی بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی پس از موفقیت در حوزه‌های آموزش و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، امروز بر اساس نیاز روز استان سمنان و بازار کار، باید به صورت ویژه در حوزه مهارت‌آموزی و تخصص‌آفرینی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ورود کند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436675

مهمترین اخبار ایران و جهان: