نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:50

محبت به امام حسین (ع) توطئه دشمنان ایران اسلامی را خنثی کرد

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه سلول‌های بدن یک شیعه با محبت امام حسین (ع) عجین است، گفت: دشمنان از این حقیقت غافل بوده و طرح‌های اشتباه مانند تحریم محرم را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان، ضمن اشاره به تلاش‌های دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن ایام محرم و حضور مردم، ابراز کرد: دشمنان این حقیقت را در نظر نمی‌گیرند که سلول سلول بدن شیعیان ما با محبت امام حسین (ع) عجین شده است.

وی با بیان اینکه متوکل عباسی که سردمدار جریان مقابله با یاد امام حسین (ع) بود لذا بارها حرم ایشان را تخریب کرد، ابراز کرد: مردم بارها دست و پیکر و جان شأن را دادند تا از حرم امام حسین (ع) حفاظت شود و نشان می‌دهد که در طول تاریخ حب اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین (ع) در بین مردم شیعه وجود دارد.

افزایش عظمت قرآن

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه موساد و سیا مرتباً تلاش دارد تا از این ارادت مردم مسلمان به مقدسات کاسته شود، گفت: توهین به قرآن کریم و مقدسات از جمله اقدامات این دشمنان است اما کور خوانده‌اند چرا که هر قدر اهانت به قرآن شود، طرفداران این کتاب آسمانی بیشتر می‌شود.

بارانی بیان کرد: با آتش زدن زدن علامت سوال بزرگی در ذهن مردم دنیا ایجاد می‌شود که مگر این کتاب آسمانی چه چیزی دارد لذا به سمت آن می‌روند.

وی با بیان اینکه قرآن یکپارچه نور است و مردم را به راه راست هدایت می‌کند، افزود: قرآن می‌خواهد انسان را به مجد و کرامت برساند و به انسان شرافت بدهد و لذا خداوند خودش حافظ قرآن است و از همین منظر، روز به روز بر عظمت قرآن کریم افزوده می‌شود.

خنثی شدن توطئه دشمنان

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه روز به روز بر عظمت نورانیت شیعیان در دنیا افزوده می‌شود، تاکید داشت: آنانی که قرآن را آتش زدند در آتش همین دنیا خواهند سوخت.

بارانی همچنین به توطئه بمب گذاری دشمنان در کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان از حضور مردم در ماه محرم علی رغم تحریم این مجالس از سوی دشمنان، خشمگین شدند در نتیجه می‌خواستند که با اقدامات تروریستی خون انسان‌های بیگناهی را بر زمین بریزند.

وی با بیان اینکه با رصد نیروهای اطلاعاتی ما قبل از هر نوع جنایتی، دست دشمنان رو شد، افزود: هوشمندی و بصیرت ویژگی مردم ما است که بارها سبب شده تا توطئه دشمنان خنثی شود.

به گزارش مهر، انتخابات مجلس شورای اسلامی، تقوای الهی و صرفه جویی در مصرف آب و برق از جمله دیگر موضوعاتی بود که بارانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مهدیشهر به آنها اشاره داشت. مردم مهدیشهر در هفته قبل تجمع اعتراضی به اهانت قرآن کریم را نیز در همین مکان برگزار کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425575

مهمترین اخبار ایران و جهان: