نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 11:45

وقوع 28 هزار مورد سرقت تجهیزات مخابراتی در گلستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار مورد سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح استان گلستان داشته‌ایم و بالای ۳۰ میلیارد تومان اپراتورها برای جبران این سرقت‌ها هزینه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحامد قدس علوی صبح امروز در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری فارس در دفتر این خبرگزاری در گلستان در خصوص سرقت‌های بسیار زیاد تجهیزات مخابرات در نقاط مختلف گلستان اظهار کرد: متاسفانه شدت سرقت‌ها به حدی رسیده که به شدت در حال ضربه زدن به اپراتورها و شبکه مخابراتی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۸ هزار مورد سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح استان گلستان داشته‌ایم و بالای ۳۰ میلیارد تومان اپراتورها برای جبران این سرقت‌ها هزینه کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان خاطرنشان کرد: در یک روستا سه بار سرقت تجهیزات مخابرات انجام شده و این روند به شدت در حال ضربه زدن به شبکه ارتباطی استان است.

قدس علوی گفت: پیگیری‌های بسیاری را در این خصوص انجام داده‌ایم اما متاسفانه به نتیجه مناسبی نرسیده‌ایم و بر اساس مصوبات اپراتورها را ملزم کرده‌اند که برای هر سایت ارتباطی تیم خود حفاظتی تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: ما در استان ۵۶۰ سایت همراه اول داریم و بر اساس این مصوبه ما باید ۵۶۰ نفر برای حفاظت از این اماکن استخدام کنیم که به هیچ عنوان توجیه لازم را ندارد ، علاوه بر این برخی از سایت‌های ما در نقاط دور دست و صعب العبور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان تصریح کرد: اولویت وزارت ارتباطات تامین شبکه ارتباطی برای روستاها و نقاطی است که دارای شبکه ارتباطی نیست و با تمام سختی‌ها و هزینه‌ها ارتباط را برقرار می‌کنیم و متاسفانه سرقت تجهیزات ضربات سنگینی را به شبکه مخابراتی وارد می‌کند.

قدس‌علوی بیان کرد: در برهه‌ای از زمان، تیم‌های گشت مشترک مخابرات و بسیج تشکیل و گشت‌زنی‌هایی انجام می‌شد و حتی سارقان نیز دستگیر شدند اما به دلیل عدم وجود قانون مناسب برای برخورد با این سارقان، هزینه جرم برای سارق به صورتی است که پیشگیرانه نبوده و دوباره اقدام به سرقت تجهیزات مخابراتی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی و اقدامات آگاه‌سازی برای مردم، قوانین نیز باید بازدارندگی داشته باشد و لازم است در این عرصه اقدامات جدی و جمعی صورت گیرد تا از بروز این خسارت‌ها جلوگیری شود.

گفتنی است، علاوه بر سرقت تجهیزات مخابراتی، مسوولان شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیز گلایه‌های شدیدی را از وقوع سزقت تجهیزات شبکه برق دارند به صورتی که چندی پیش مدیر امور توزیع نیروی برق شهرستان گنبدکاووس اعلام کرد که افزایش سرقت‌ سیم‌های برق، امان مسؤولان و امدادگران در این حوزه را بریده است.

همچنین بسیاری از شهروندان و مردم استان گلستان نیز نسبت به قطعی‌های مکرر برق و شبکه ارتباطی مخابراتی به دلیل وقوع سرقت تجهیزات برق و مخابرات گلایه‌‍‌های شدیدی دارند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430275

مهمترین اخبار ایران و جهان: