نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 03:50

اعلام موجودیت یک گروه مقاومت جدید در کرانه باختری

خبرها حاکی از آن است که یک گروه مقاومت جدید در کرانه باختری اعلام موجودیت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک گروه مقاومت جدید در کرانه باختری اعلام موجودیت کرد.

در همین ارتباط، مبارزان فلسطینی تشکیل گردان جدید در رام الله را تحت عنوان «گردان جلزون» اعلام کردند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که مبارزان مقاومت شهرک صهیونیست‌نشین افنی حیفتس در روستای شوفه واقع در جنوب شرق طولکرم را به گلوله بستند.

طی چند روز گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت شیخ خضر عدنان در بیانیه‌ای خواستار تشدید تمام اشکال مقاومت در کرانه باختری در واکنش به تجاوزات بی وقفه صهیونیست‌ها شده بودند.

بر همین اساس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ملت فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهد نشست.

در این بیانیه آمده است: جنایت‌های رژیم صهیونیستی منجر به تشدید مقاومت خواهد شد و درگیری به عنوان تنها راه آزادی باقی خواهد ماند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای درباره تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد: صهیونیست‌ها نمی‌توانند با ریختن خون شهروندان فلسطینی برای خود امنیت ایجاد کنند و جنایت‌های آنها منجر به خشم و انتفاضه در همه عرصه‌ها خواهد شد.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی در چارچوب سیاست نژادپرستانه است.

همچنین عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که شهدای گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش به تجاوزات دشمن صهیونیستی در مسجد مبارک الاقصی پاسخی عملی دادند.

وی اعلام کرد که تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه زنان فلسطینی در مسجد الاقصی انگیزه اصلی نیروهای مقاومت برای دادن پاسخ کوبنده به تجاوزات رژیم صهیونیستی بود.

حنینی تاکیدکرد که گردان‌های قسام این پیام را به دشمن صهیونیستی دادند که در ازای قتل عام زنان فلسطینی، نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را تار و مار می‌کنند.

این عضو ارشد حماس اعلام کرد: گردان‌های قسام و جنبش حماس در جبهه مقاومت در کرانه باختری تمام قد حضور دارند و با تمامی گروه‌های فلسطینی در سنگر مقاومت در کرنه باختری مشارکت می‌کنند. تخریب خانه‌های فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس و ترور نیروهای مقاومت راهبرد دشمن صهیونیستی از آغاز اشغال سرزمین فلسطین است، دشمن صهیونیستی گمان می‌کند که با این راهبرد می‌تواند فرزندان ملت فلسطین را از مسیر مقاومت بازدارد.

خالد مشعل رئیس حماس در خارج در مراسم یادبود شهید خضر عدنان در دوحه تصریح کرد که غزه به اسم اتاق عملیات مشترک مقاومت انتقام خون این شهید را گرفت تا پیام وحدت را برساند و اعلام کند که فلسطین انتقام خون شهدای خود را خواهد گرفت.

وی ضمن تمجید از مقام والای شهید خضر عدنان افزود: غزه مشق رزم کرد و شب سختی را گذراند تا این پیام را بدهد که خون شهیدان ما ارزشمند است.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم طی سخنان کوتاهی از مقام شامخ شهید خضرعدنان تمجید و اعلام کرد: خضر عدنان با این دشمن در صحنه‌ها مختلف مقابله کرد و ندای اسیران با فریاد بلند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191131

مهمترین اخبار ایران و جهان: