نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 00:33

۹۱ پرونده قتل در شورای حل اختلاف خوزستان صلح و سازش شد

اهواز- رئیس شورای حل اختلاف خوزستان گفت: در سال گذشته ۹۱ پرونده قتل در شورای حل اختلاف خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از صلح و سازش ۹۱ پرونده قتل در شورای حل اختلاف خوزستان در سال گذشته خبر داد و افزود: این پرونده‌ها در پویش‌هایی مانند پویش «به‌خاطر امام علی می‌بخشم»، «به‌خاطر امام حسین می‌بخشم»، «به‌خاطر حضرت زهرا می‌بخشم» و… به صلح و سازش ختم شده است.

وی با بیان اینکه شیوخ و بزرگان اقوام نقش بسزایی در صلح و سازش اختلافات دارند، افزود: به این ترتیب تعداد زیادی از محکومان به قصاص نفس آزاد شدند و خوزستان رتبه نخست صلح و سازش در پرونده‌های قتل را برای سال گذشته از آن خود کرد.

رئیس شورای حل اختلاف خوزستان ادامه داد: آبادان و خرمشهر در میان جزو شهرستان‌هایی به‌حساب می‌آیند که به‌واسطه وجود سران عشایر و بزرگان سادات و مردم این‌گونه پرونده‌ها را به مصالحه ختم کردند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: آزادی یک هزار و هفت نفر در خوزستان از زندان در پویش‌هایی است که به نام ائمه اطهار (ع) و مناسبت‌های مذهبی نام‌گذاری شدند، تحقق یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1151875

مهمترین اخبار ایران و جهان: