نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 09:50

پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختی کرمانشاه پس از 13 سال جانی دوباره می‌گیرد

حدود ۱۳ سالی است که از آغاز احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی کرمانشاه می‌گذرد و با داشتن حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی سازه، به دلیل نبود اعتبار همچنان به کندی پیش می‌رود که اخیرا با پیگیری مسوولان استانی قرار است، جانی دوباره بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کلنگ‌زنی بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی کرمانشاه در سال ۹۴ بر زمین زده شد؛ بیمارستانی با مساحت ۶.۹ هکتار و زیربنای ۴۵ هزار مترمربع در ۱۱ طبقه که قرار بود سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد و ۳۳۵ تخت بستری، ۲۱۵ تخت ویژه و ۱۲۵ اتاق عمل را به بخش درمان استان اضافه کند.

راه و شهرسازی متولی ساخت پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی است که با گذشت ۱۳ سال از عمر این پروژه  پیشرفت ساختمان اصلی بیمارستان حدود ۴۵ درصد و پیشرفت کلی هم حدود ۱۰ درصد است که بنا بر اظهارات متولیان امر؛ کمبود اعتبار ساخت این بیمارستان را به کندی پیش می‌برد.

*۳۲ پروژه بهداشتی و درمانی در کرمانشاه آماده افتتاح است

صادق کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اخیرا در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی کرمانشاه، اجرای پروژه‌های بیمارستانی را بسیار هزینه‌بر عنوان کرد و افزود: برای احداث هر متر بیمارستان ۶۰ میلیون تومان و برای هر تخت بیمارستانی به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی با بیان اینکه منابع دولتی به تنهایی نمی‌تواند این بیمارستان را تکمیل کند، اظهار کرد: احداث این بیمارستان با استفاده از منابع دولتی زمان‌بر است، آنگونه که بعد از ۱۳ سال هنوز ۱۰ درصد پیشرفت دارد؛ باید این پروژه در قالب مطالبات استانی مطرح شود و برای تأمین مالی آن با پیگیری مسوولان استانی به دنبال منابع دیگری از جمله تهاتر نفتی بود تا اعتباری خوب و قابل ملاحظه‌ای برای ساخت به بیمارستان داده شود.

پیگیرهای مسوولان استانی سبب شد مهمانانی از وزارت راه و شهرسازی برای بررسی تأمین راه‌های اعتبار برای تکمیل این بیمارستان راهی کرمانشاه شوند و به همراه استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نزدیک از روند احداث بیمارستان ۵۴۰ تختی کرمانشاه بازدیدی داشتند.

 

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: تأخیر در ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی در گذشته به هر دلیلی که بوده، باید جبران شود.

وی با اشاره به فرسودگی پنج بیمارستان در استان کرمانشاه نوسازی به موقع را پیش از کمبود فضای درمانی الزامی دانست و گفت: متأسفانه این پروژه بسیار مهم درمانی با یک تأخیر غیرقابل قبول چندین ساله مواجه بوده و به همت دولت مردمی دوباره فعال شده و تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و استانی، اعتبارات لازم برای شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: با توجه فرسودگی تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، مرکزیت خدماتی و درمانی این شهر در غرب کشور و همچنین ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌ها برای گردشگران حوزه سلامت، ساخت این بیمارستان بزرگ و مدرن با ۵۵۰ تخت در دستور کار قرار گرفته است‌.

وی تصریح کرد: بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی اقدامی است برای جایگزینی ۲ تا از بیمارستان‌های فرسوده کرمانشاه که به تدریج از خدمت‌رسانی خارج خواهند شد در فرایندهای قانونی که وجود دارد در مسیر مولدسازی قرار می‌گیرند تا از طریق مولدسازی این دو مجموعه، بخشی از نیازهای مالی ساخت این بیمارستان بزرگ، بسیار پیشرفته و مجهز را تامین کنیم.

 

صحرایی اضافه کرد: در صورت پیشرفت مناسب، این پروژه در لیست طرح‌های سفر آتی رئیس جمهور گنجانده خواهد شد تا هر چه سریع‌تر تکمیل و مردم از خدمات آن بهره‌مند شویم.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی نیز، گفت: استفاده از مجموعه مشاوران صاحب صلاحیت براساس آخرین آیین‌نامه‌های ساخت مقاوم در برابر زلزله در ساخت این بیمارستان منظور شده است.

وی ادامه داد: یکی از ۱۰ بیمارستانی که در سطح کشور در مجموعه هبیتات قرار گرفت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی شهرستان کرمانشاه است و برای تامین مالی این بیمارستان مجموعه عوامل به سمت و سویی می‌رود که از امروز ادبیات اجرایی در پروژه بسیار متفاوت‌تر از گذشته باشد

 تامین نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه از اولویت‌های اصلی استان است و از آنجا که کرمانشاه قطب بهداشت و درمان غرب کشور است اجرای پروژه‌های این حوزه باید با جدیت و شتاب ویژه‌ای دنبال شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550936

مهمترین اخبار ایران و جهان: