نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 13:48

وزیر علوم: ۷۸ هزار سند علمی در سال ۲۰۲۲ توسط پژوهشگران ایرانی منتشر شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در حال حاضر رتبه اول علمی منطقه را به خود اختصاص داده به‌طوری‌که در سال 2022 پژوهشگران کشورمان 78 هزار سند علمی را در سطح بین‌المللی منتشر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدعلی زلفی‌گل پیش‌ازظهر امروز در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد:  ایران در حال حاضر  رتبه اول علمی منطقه را در اختیار دارد به‌طوری‌که در سال ۲۰۲۲ پژوهشگران کشورمان ۷۸ هزار سند علمی را در سطح بین‌المللی منتشر کرده‌اند و اکنون محققان دانشگاه‌های دنیا حاضر هستند با ما همکاری علمی داشته باشند.

وی افزود: امروزه ارزش علم و دانش برای هیچکس در دنیا پوشیده نیست و اخیرا هم به وضوح دیدیم که اگر علم، دانش و فناوری نبود و واکسن کرونا ساخته نمی‌شد معلوم نبود سرنوشت جهان به چه سمت و سویی می‌رفت.

زلفی‌گل یادآورشد: استکبار جهانی با تحریم‌های ظالمانه واکسن کرونا را حاضر نشدند در اختیار کشور ما قرار دهند اما این دانشمندان ما بودند که با علم بالای خود موفق به ساخت واکسن ایرانی شدند و باری دیگر سطح علمی ایران را به جهانیان نشان دادند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به نخبگان و دانشگاهیان، عنوان کرد: دشمنان به خوبی نقطه قوت کشورما را که دانشگاه است متوجه شده‌اند و آن را مورد هدف قرار داده‌اند اما بصیرت بالای جامعه دانشگاهیان سبب یاس و نا امیدی دشمنان شده است.

وی تصریح کرد: این موارد نشان می‌دهد که بهترین محل برای سرمایه‌گذاری علم و فناوری و نوآوری، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نیاز است بازنشستگان هیات علمی، یاوران علمی و سایر کارمندان در دانشگاه‌ها مورد تکریم قرار گیرد و این موضوع باید برای دانشجویان نیز تبیین و فرهنگ‌سازی شود.

پایان پیام/3727/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922236

مهمترین اخبار ایران و جهان: