نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 15:49

افزایش کرونا با شیب ملایم در آذربایجان‌شرقی/ بستری شدن 98 نفر و 9 نفر متصل به دستگاه تنفس مصنوعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار به واسطه مشکوک به کرونایی بودن در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد تنها ۲۵ بستری بخش ویژه و ۹ نفر متصل به دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهمن نقی‌پور  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار جهانی و ارزیابی و بررسی‌های صورت گرفته نگران افزایش آمار مبتلایان کرونایی در دی ماه امسال بودیم که خوشبختانه این اتفاق با شیب بسیار ملایمی رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: اما این افزایش آمار کرونایی با شدت کمی بیشتر در اسفند رخ داده که البته نگران کننده نیست به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بیمار به واسطه مشکوک به کرونایی بودن در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد تنها ۲۵ بستری بخش ویژه و ۹ نفر متصل به دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: با توجه به اعلام هفتگی نقشه کرونایی استان‌ها، این هفته هشت شهر آذربایجان شرقی زرد و ۱۳ شهر آبی هستند و هر چند این وضعیت جای نگرانی خاصی ندارد اما باید رعایت و پیشگیری عمومی برای جلوگیری از گسترش بیماری ضروری است و در حال حاضر با پیک شدید کرونایی روبه‌رو نیستیم.

پایان پیام/60036

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097736

مهمترین اخبار ایران و جهان: