نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 22:24

بیروت پیش‌نویس طرح تمدید مأموریت «یونیفل» را رد کرد

وزیر امور خارجه لبنان پیش‌نویس طرح تمدید مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان را به علت عدم اشاره به هماهنگی عملیاتی با ارتش لبنان رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «عبدالله بوحبیب» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، شامگاه امروز (جمعه)، پیش‌نویس طرح ارائه‌شده به شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید مأموریت «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان) را رد کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری «النشره»، وزیر خارجه لبنان اظهار داشت که در این طرح به لزوم هماهنگی عملیات‌های نیروهای یونیفل با ارتش لبنان اشاره‌ای نشده است.

عبدالله بوحبیب همچنین تاکید کرد که تمدید سالانه مأموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان به درخواست دولت لبنان صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر ماه جاری میلادی جلسه دوره‌ای خود را برای تمدید حضور نیروهای یونیفل در مقر «الناقوره» (جنوب لبنان) برگزار خواهد کرد.

شورای امنیت در سال ۱۹۷۸ نیروی حافظ صلح موقت خود را با هدف اطمینان حاصل کردن از عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از خاک لبنان و برقراری مجدد ثبات و امنیت در جنوب و تسلط مجدد ارتش لبنان بر مناطق مذکور تشکیل داد.

بعد از جنگ ۳۳روزه، شورای امنیت تصمیم گرفت مأموریت‌های زیرنظر گرفتن اقدامات خصمانه و پایش استقرار نیروهای مسلح لبنان در جنوب و حمایت از آن  و همچنین تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه و اشراف بر بازگشت امن آوارگان را به مأموریت‌های یونیفل اضافه کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1468280

مهمترین اخبار ایران و جهان: