نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:36

پیاده روی جاماندگان اربعین در چهارگوشه پایتخت/قدم به قدم موکب است

تهران- جاماندگان اربعین از هر قشر و سن و سالی در چهارگوشه استان تهران راهپیمایی کردند و موکب داران با عشقی غیر قابل توصیف به ارائه خدمات به زائران جامانده پرداختند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: باز هم اربعین فرا رسید، چهل روز از آن رویداد پر از حزن و اندوه گذشته است، تاریخ ورق می‌خورد، اما سوگواری برای حسین و یارانش و آن خاندان پاک هیچ گاه پایان نمی‌یابد، اربعین که می‌شود دلم پر می‌کشد برای کربلا و بین الحرمین و نخل‌های سر به فلک کشیده اش، آنجاست که می‌شود غم دل را با دلدار گفت و چشم‌ها را با اشک برای مرثیه سرایی آن سلاله پاک شست، آری امروز اربعین است و باز جامانده ایم از قافله زائران کوی کربلا.

استان تهران امروز مملو از عاشقانی است که از قافله کربلا جامانده اند اما دل در گرو سالار شهیدان دارند و به خیابان آمده اند تا به یاد کربلا و نجف راهپیمایی کنند، راهپیمایان از هر قشر و سن و سالی هستند، پیر و جوان و زن و مرد و کودک همه حاضر شده اند تا بیعتی دوباره با اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشند.

آنچه از مشاهدات بر می‌آید آن است که امسال حضور راهپیمایان حسینی بیش از سال‌های گذشته است، می‌بینیم جاماندگانی را که با عشق قدم بر می‌دارند و طی مسیر می‌کنند، کسانی نیز هستند که موکب دار شده اند و به زائران جامانده خدمات ارائه می‌دهند، خلاصه که عشقبازی عجیبی است اربعین، اینجا همه گرد هم آمده انند تا منظومه‌ای از عاشقی را رقم بزنند.

اینجا عمود یک موکب حضرت قاسم بن الحسن (ع) / جاماندگان اربعین بهارستان

محمد نورعلی‌زاده مسئول موکب جاماندگان اربعین حسینی بهارستان با اشاره به اینکه موکب جاماندگان اربعین واقع در سه راهی آدران امسال هم طبق سنوات گذشته به همت جوانان بسیجی، انقلابی و عاشورایی شهرستان بهارستان طبق سنواات گذشته برپا شده است گفت: این موکب در مسیر سه راهی آدران که جنب فرماندهی انتظامی شهرستان قرار دارد، همه ساله مسیر رفت و برگشت به کربلای معلی بوده است و ما توفیق این را داریم که در این مسیر خادمی زائرین و همشهریان عزیزمان را داشته باشیم.

مسئول موکب جاماندگان اربعین حسینی بهارستان عنوان داشت: در موکب جاماندگان اربعین حسینی بهارستان در هر وعده غذایی، صبحانه، ناهار و شام و میان وعده و چای و شربت بین زائرین و مردم توزیع می‌شود.

وی بیان داشت: با همکاری مردم عزیز قطعاً در سال‌های آینده هم تعداد مواکب بیشتر خواهد شد و هم این موکب رونق بیشتری خواهد گرفت، این موکب تا روز جمعه ۱۷ شهریور پذیرای مردم عزیز خواهد بود.

پیاده روی جاماندگان اربعین در چهارگوشه پایتخت/قدم به قدم موکب است

راهپیمایی جاماندگان اربعین در ورامین برگزار شد

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در ورامین از ساعت ۱۰ صبح از مصلی صاحب الزمان (عج) آغاز و به سمت امامزاده یحیی (ع) ادامه یافت.

دلدادگان حسینی در سوگواری سید و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) در طول مسیر با نوحه‌خوانی در رثای شهدای مظلوم دشت‌نینوا به عزاداری پرداختند.

گفتنی است که راهپیمایان با حضور پرشور در این مراسم و راهپیمایی بار دیگر با اهداف و آرمان‌های ائمه اطهار (ع) بخصوص حضرت سیدالشهدا (ع) تجدید میثاق کردند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در چهارگوشه پایتخت/قدم به قدم موکب است

زائران جامانده اسلامشهری با شعار «لبیک یا حسین» راهپیمایی کردند

پیاده‌روی نمادین اربعین حسینی در اسلامشهر از ساعت نه صبح امروز چهارشنبه همزمان با اربعین حسینی از دو مسیر میدان محله باغ فیض تا امامزاده اسماعیل (ع) چیچکلو و میدان مادر شهرک الهیه تا امامزاده اسماعیل (ع) چیچکلو ادامه و از مقابل مساجد و محله‌های الهیه، میدان مادر، ایران زمین، میدان پرچم، انبیا، توحید، طالقانی، جانبازان، ایرین، چیچکلو گذر کردند.

سوگواران اسلامشهری و مشتاقان پیاده روی بزرگ اربعین در مسیر کربلا که نتوانستند به حرم یار سفر کنند، با سردادن شعار «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» به راهپیمایی پرداختند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در چهارگوشه پایتخت/قدم به قدم موکب است

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در بخش ارجمند

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، همزمان با سراسر کشور صبح امروز، چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در بخش ارجمند برگزار شد.

این مراسم از تکیه بزرگ شهر ارجمند و روستای «آسور» به سمت گلزار شهدای گمنام شهر ارجمند و از روستای «سله بن» به سمت روستای «وشتان» با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار بخش ارجمند برگزار شد.

میز خدمت دستگاه‌های اجرایی شهرری در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین برپاشد

همزمان با اربعین حسینی غرفه میز خدمت ادارات شهرری باحضور رؤسای اداراتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، بیمه سلامت و کارشناسان اداره بازرسی فرمانداری در خیابان فداییان اسلام، پس از تقاطع امام حسین (ع) روبروی درمانگاه بیمه تأمین اجتماعی حسین آباد مستقرو به زائران خدمات ارائه داد.

موکب کمیته اطلاع رسانی و رسانه ستاد اربعین حسینی شهرری با صدور ۷۵ عدد کارت خبرنگاری برای اصحاب رسانه و چهار تیم مستندساز برای پوشش مراسم نیز برای ارائه خدمت به خبرنگاران و اصحاب رسانه و زائرین مضجع شریف حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برپا شد.

پیاده روی جاماندگان اربعین در چهارگوشه پایتخت/قدم به قدم موکب است

ارائه خدمت توسط ۴۰ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین قرچک

مردم مؤمن قرچک نیز پیاده روی اربعین را از مصلی نماز جمعه به سمت حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم (ع) از ساعت شش صبح آغاز کردند.

علیرضا فاتحی‌نژاد در حاشیه برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در قرچک با اشاره به اینکه این آئین از ساعات ابتدایی صبح امروز در شهرستان آغاز شده است اظهار داشت: خیل عظیم دل سوختگان سید و سالار شهیدان که از حضور در پیاده‌روی نجف تا کربلا جامانده‌اند از صبح امروز چهارشنبه ۱۵ شهریور از مسجد جامع قرچک تا حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) شهرری به پیاده‌روی پرداخته اند.

پیاده روی جاماندگان اربعین در چهارگوشه پایتخت/قدم به قدم موکب است

فرماندار قرچک با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰ موکب شهرستان به ارائه خدمت به مردم پرداختند: اسکان، تغذیه، تعزیه و نوحه خوانی، خدمات بهداشتی و پزشکی، خدمات فرهنگی بخشی از خدمات این موکب است.

فاتحی‌نژاد همچنین با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی جاماندگان با همکاری و حضور عوامل امنیتی، انتظامی، شهرداری، پلیس راهور، نیروهای امدادی، اورژانس، نیروهای خدمات رسان و آتش‌نشانی در طول مسیر پیاده روی عنوان داشت: آحاد جامعه با حضور در این مراسم معنوی، حماسه دیگری را رقم زدند.

جاماندگان رباط کریم، دماوند، لواسانات، پاکدشت شهریار و فیروزکوه و ملارد نیز هر کدام از صبح اربعین راه پیمایی را آغاز کردند و در مسیر ابا عبدالله قدم برداشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487936

مهمترین اخبار ایران و جهان: