نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 21:30

از آمار ورود زائران تا اعلام محدودیت های ترافیکی و هم اندیشی عالمان اهل سنت در مشهد

4 روز مانده تا شهادت امام مهربانی ها خیل عظیمی از زائران با پای پیاده یا سوار بر خودروی شخصی، اتوبوس، هواپیما و قطار در راه رسیدن به شهر مشهد هستند و برخی طی روزهای گذشته به حریم رضوی مشرف شده اند.

به گزارش خبرگزاری  فارس از مشهد، این روزها مسیرهای منتهی به مشهدمقدس شاهد جلوه‌های فراوانی از عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) است.

جاده‌‌های منتهی به مشهد، حس و حال خاصی دارد و در تمامی مسیرها، شوق به اهل بیت(ع) موج می‌زند؛ زائرانی را می‌بینی که از دور و نزدیک و با پای پیاده خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رسانند.

اگر تا چند سال پیش، آمار نیم میلیونی زائران در دهه پایانی صفر، عدد بزرگی بود اما امسال و در آخرین روزهای تعطیلات تابستان، مشهد مقدس در هر روز، شاهد حضور هزاران عاشق و دلداده است و امروز هم آمار حضور زائران طی پنج روز گذشته از یک میلیون نفر گذشت.

ظهر امروز، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۲۲ نفر وارد مشهد شده اند. 

به گفته حجت‌الاسلام گنابادی نژاد در ۲۴ ساعت اخیر ۲۱۳ هزار و ۷۵۴ زائر وارد مشهدمقدس شده اند که نسبت به سال گذشته در همین روز ۲۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

صبح امروز هم معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲۴ ایستگاه سلامت برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی صفر در خراسان رضوی فعال است.

فراهم شدن بیش از ۷ هزار جای پارک خودرو

شهردار مشهد هم درباره آمار پارکینگ های اطراف حرم گفت: بیش از هفت هزار جای پارک خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی برای خدمت رسانی به مجاوران و زائران رضوی در ایام پایانی صفر فراهم شده است.

۷۰۰ عالم اهل سنت در حرم امام رضا (ع)

 

عصر امروز و در آستانه سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز ۷۰۰ اندیشمند و عالم اهل سنت به میزبانی آستان قدس رضوی در همایش بزرگ «آرامش امت در پناه قرآن و عترت» گرد هم آمدند.

۳۴ میلیارد تومان تخلف برای واحدهای صنفی متخلف

همچنین معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تخلفات واحدهای صنفی در مشهد ویژه دهه پایانی صفر از ابتدای اجرای طرح نظارتی تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال بابت ۴۱۰ پرونده تخلف ثبت شده است.

استقرار ۵۹۰ پاکبان در اطراف حرم

 

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد هم گفت: ۵۹۰ پاکبان برای پاکسازی مسیر زائران در روزهای پایانی ماه صفر به صورت ویژه در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی مستقر شده‌اند.

استفاده از پارکینگ های حرم برای اسکان موقت زائران

اسکان موقت زائران که از شامگاه یکشنبه ۱۹ شهریورماه در پارکینگ شماره یک آغاز شد و از امروز، پارکینگ شماره سه شامل دو بخش اسکان مجزای خواهران و برادران فعال شد. با توجه به عدم تداخل محل اسکان با مکان برگزاری مراسم، زمان استراحت زائران بین ساعت ۸ شب تا ۷ صبح خواهد بود و امکانات پذیرایی وعده صبحانه و توزیع چای نیز پیش‌بینی شده است.

اعلام زمان آغاز محدودیت تردد و توقف خودروها در اطراف حرم

 

همچنین به گفته رئیس پلیس راهور مشهد محدودیت تردد و توقف خودروها در اطراف حرم رضوی از فردا آغاز می شود و تا سه روز ادامه خواهد داشت.

به گفته سرهنگ عباس عابدینی در خیابان‌های امام رضا، شیرازی، طبرسی، نواب صفوی و همچنین خیابان‌های آیت الله بهجت و آیت الله خزعلی، محدودیت‌ها آغاز خواهد شد. از عصر فردا چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه حدود ساعت ۱۳ به بعد، محدودیت تردد و همچنین در ساعات پایانی فردا نیز محدودیت توقف در کلیه معابر به سمت حرم مطهر نیز اجرا می‌شود.

بلیت همچنان نیست!

بررسی های خبرنگار خبرگزاری فارس نشان می دهد همچنان بلیت سفر به مشهد به سختی یافت می شود و در بسیاری از مسیرهای منتهی به این شهر، تمامی ظرفیت ها تکمیل است. این در حالی است که بلیت برگشت از مشهد با تعداد بیشتری وجود دارد و مسافران از مبدا مشهد با سهولت بیشتری می توانند بلیت تهیه کنند.

افزایش آلودگی هوا

 

هرچند مسافران و شهروندان مشهد از دو روز پیش با کاهش محسوس دما، هوای خنکی را تجربه می کنند اما کیفیت هوای مشهد در تمام این مدت در شرایط ناسالم بوده است. صبح امروز شاخص باعدد ۱۳۷ در شرایط ناسالم قرار داشت. شاخص کیفیت هوای این شهر، هم اکنون بر روی عدد ۱۶۹ قرار دارد و هوا نسبت به صبح، آلوده تر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497180

مهمترین اخبار ایران و جهان: