نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 18:52

۷۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به چایکاران گفت: در سال جاری ۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه و سرمایه در گردش به چایکاران با کارمزد چهار درصد و کارخانه‌داران با کارمزد ۱۵ درصد پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانجات چای لاهیجان و در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به چایکاران اظهار کرد: در سال جاری ۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه و سرمایه در گردش به چایکاران با کارمزد چهار درصد و به کارخانه‌داران با کارمزد ۱۵ درصد پرداخت شد. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به انجام فرآیند بیمه توسط چایکاران گفت: امسال ۶۸۱ چایکار با پرداخت ۱۷۰ میلیون تومان از صندوق حمایت از توسعه‌ صنعت چای بیمه‌ عمر شدند. 

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه در سال جاری بخشی از خسارت‌های چایکاران از محل صندوق توسعه چای پرداخت شده است، افزود: در سال جاری سه میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در قالب بیمه فراگیر باغ‌های چای گیلان و مازندران برای جبران خسارت‌ها پرداخت شده است. 

به گفته جهانساز از این ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات، ۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بخش تسهیلات سرمایه در گردش و هفت میلیارد تومان و ۲۰۰ تومان بقیه در بخش تسهیلات سرمایه‌ای پرداخت شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636480

مهمترین اخبار ایران و جهان: