نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 13:31

روایت نمایشگاه سینمایی قطر از جنایت صهیونیست‌ها در حاشیه جام ملت‌های آسیا + عکس و فیلم

یک نمایشگاه سینمایی در شهر دوحه با تفکری هنرمندانه به مظلومیت مردم فلسطین تحت جنایت رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا 2023 برای تیم ملی کشورمان با شکست 3 بر 2 مقابل قطر، در مرحله نیمه‌نهایی به پایان رسید تا چهار سال به حسرت قهرمان نشدن ملی‌پوشان ایران در قاره کهن افزوده شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کمیته برگزاری این مسابقات، ساختمانی در منطقه «مشیرب» دوحه را به‌عنوان مرکز پوشش رسانه‌ای رقابت‌ها برای خبرنگاران در نظر گرفته بود. در کنار این مرکز، نمایشگاهی به نام «انتاج» برای نمایش برگ زرینی از سینمای جهان عرب برگزار می‌شد که بخشی از این نمایشگاه، به مسئله تجاوز رژیم اشغالگر قدس به کشور لبنان اشاره داشت.

موضوع به ماه جولای سال 1981 برمی‌گردد که دفتر «موسسه فیلم فلسطین» در بیروت، مورد حمله نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفت و سبب نابودی یا مفقودی آرشیو فیلم‌های این موسسه شد؛ فیلم‌هایی که قتل عام آوارگان فلسطینی در لبنان را روایت می‌کرد. مطابق آنچه در توضیح این بخش نمایشگاه نوشته شده، سال 2016 به‌صورت اتفاقی تنها یک حلقه فیلم «تل زعتر» از این آرشیو پیدا شد.

 

.

 

فضایی که در این موزه به چشم می‌خورد، مشابه دفتر فیلمساز فلسطینی و تأسیس‌کننده «موسسه فیلم فلسطین» یعنی مصطفی ابوعلی طراحی شده است. البته بعدها نوه مصطفی یعنی کرم ابوعلی فعالیت پدربزرگ خود را ادامه داد و مصائب زندگی اسیران زن فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را روایت کرد.

کشور فلسطین , جام ملت‌های آسیا 2023 , جام ملت‌های آسیا , اسرای فلسطینی , کشور فلسطین , جام ملت‌های آسیا 2023 , جام ملت‌های آسیا , اسرای فلسطینی ,

حمایت از فلسطین در سایر بخش‌های این نمایشگاه نیز به چشم می‌خورد. از جمله تصویر پرچم فلسطین که هنرمندانه و از اثر انگشت تشکیل شده؛ یا فردی فلسطینی که روی زمین زانو زده و رسانه‌های جهان سیاست سکوت را در قبال او دنبال می‌کنند.

کشور فلسطین , جام ملت‌های آسیا 2023 , جام ملت‌های آسیا , اسرای فلسطینی , کشور فلسطین , جام ملت‌های آسیا 2023 , جام ملت‌های آسیا , اسرای فلسطینی , کشور فلسطین , جام ملت‌های آسیا 2023 , جام ملت‌های آسیا , اسرای فلسطینی ,

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1668936

مهمترین اخبار ایران و جهان: