نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 14:50

«جشنواره‌های قرآنی» پر مخاطب‌ترین جشنواره‌ها در بین دانشگاه‌هاست

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: گسترده‌ترین و پر مخاطب‌ترین جشنواره در بین دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآنی است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه بخش‌های ادبی، پژوهشی، هنری، معارفی و فناوری بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم، اظهار داشت: مفتخریم اعلام کنیم گسترده‌ترین و پر مخاطب‌ترین جشنواره در بین دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآنی است و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند.

وی افزود: برخی‌ها تلاش دارند در این جنگ شناختی، نگاه دانشجویان، مدیران و مردم را نسبت به دانشگاه‌ها تغییر دهند و تلاش دارند روایت و تصویری وارونه از دانشگاه به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام  رستمی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های قرآنی، دینی و اعتقادی در دانشگاه رخ می‌دهد و عده‌ای به دنبال پوشاندن آن هستند، گفت: تلاش می‌کنند تا اینگونه القا شود که دانشگاه‌ها از باورها دور هستند؛ در حالی که در مجموعه دانشگاهی ما در جوانان علاقه به معنویت، دین و آرمان‌ها موج می‌زند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دوره حاکمیت نظام فکری غرب در قالب مکتب لیبرال دموکراسی و مکاتب ذیل آن دوره تنهایی و وحشت بشر بود، تصریح کرد: نگاه و سبک زندگی، القا به سمت تنهایی بشر بوده و آنها به دنبال صید انسان های جدا و بریده از جمع هستند اما قرآن کریم به ما می آموزد که ای انسان‌ها به خدای خود متصل هستید و هرگز تنها نیستید و ای انسان‌های موجود در کنار هم قرار بگیرید و حرکت کنید.

وی با تاکید بر اینکه این تفکر اتصال به مبدا و معاد انسان‌ها باید توسط جامعه قرآنی در جامعه و فضای دانشگاه منعکس شود، گفت:  باید قرآن بواسطه ما در محیط متجلی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم هم حقیقت و هم خوبی ها در جامعه ترویج ونشر دهیم و هم تلاش کنیم که باطل را در فضاهای جامعه خاموش وخنثی کنیم و خاموش کردن باطل یکی از وظایف مان است و جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت یک اتفاق مبارکی است که باعث ترویج معنویت در فضای دانشگاه‌های علوم پزشکی می شود. خدا را باید شاکر باشیم که علاقه به قرآن و معنویت در بین جوانان دانشگاهی ما حکمفرما است. روح و انگیزه قرآنی در بین جوانان ما زیاد است و همه این جوانان پاک فطرت و پاک طینت هست و جزو سربازان آینده نظام عدالت و حق هستند.

وی گفت: ما وظیفه داریم دستبوس خادمان قرآنی و عزیزانی باشیم که در فضای قرآنی در مسیر ترویج قرآن، تلاش می کنند. این تفکر اتصال به مبدا و معاد انسانها باید توسط شما عزیزان دانشگاهی در فضای جامعه و دانشگاهها طنینی افکن شود. باید قرآن در محیط‌های دانشگاهی و فضاهای جامعه ما ترویج و اشاعه شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200280

مهمترین اخبار ایران و جهان: