نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 15:35

صدا و سیما اعتماد نظام و مردم را تقویت کند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: صدا و سیما باید اعتماد و وثوق بین نظام و ملت را تقویت کرده و امیدآفرینی را در رأس برنامه های خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی ظهر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: هرگونه عزل و نصب حق مدیران ارشد صدا و سیما است و ما وظیفه همکاری با مدیران این مجموعه را داریم و به هیچ وجه در این عزل و نصب‌ها دخالتی نداریم.

وی ضرورت توجه به مؤلفه‌های همبستگی و وحدت را در جامعه با همراهی رسانه ملی یادآور شد و تصریح کرد: صدا و سیما جای تشدد و شکاف نیست چرا که دشمن مترصد فرصتی است تا عرصه صدا و سیما و رسانه ملی را میدان تاخت و تاز تفکر و اندیشه انحرافی خود کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت همگرایی و هبستگی را به دور از ایجاد اختلاف یادآور شد و گفت: ایجاد اختلاف فاجعه و سم مهلکتی است که باید از آن پرهیز کرده و به صورت جدی مسئولان رسانه ملی در بحث وحدت آفرینی و انجام مأموریت‌های حساس در این حوزه پیشقدم شوند.

آیت الله عاملی با قدردانی از حضور معاون امور استان‌های صدا و سیما در آئین معارفه مدیرکل جدید صدا و سیما افزود: از مدیریت قبلی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم مدیریت جدید که از فرزندان این خطه هستند در انجام مسئولیت سنگین این حوزه به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کنند.

وی توجه به استعدادهای ناب و ایجاد انگیزه در بین نیروها را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: باید این استعدادها و قابلیت‌های استثنایی در مسیر درست به کارگیری شده و شاهد تولید شاهکارهای هنری و ارزشمند از سوی صدا و سیما باشیم.

آیت الله عاملی این انگیزه‌ها را تنها در حوزه مادی توصیف نکرد و گفت: شایسته است این توانمندی‌ها به دور از انجام کارهای وظیفه‌ای، به شکل جهادی به کارگیری شده و زمینه یک حرکت تحول آفرین را در صدا و سیما شاهد باشیم.

وی تقویت احساس جمعی را در جامعه رویکرد صدا و سیما عنوان کرد و افزود: هر چند تاکنون در این حوزه کار خاص و تولید آثار ارزشمند انجام نشده اما ضرورت دارد در برانگیختن احساس جمعی در جامعه و مسئولیت پذیری تولید آثار فاخر و پیام رسانی مناسبی را از سوی صدا و سیما شاهد باشیم.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هنر صدا و سیما این است که در تولید آثار برای گروه‌های سنی مختلف به نحوی عمل کند تا پیام اصلی به مخاطب القا شده و زمینه تحول روحی، روانی را در نسل‌های آینده شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در تولید این آثار باید هنرمندان ما سطح تفکر و اندیشه خود را با ذوق و استعداد خاص به نحوی به کارگیری کنند تا در گروه‌های سنی مختلف این آثار و پیام آن تأثیرگذار باشد.

آیت الله عاملی به جنگ روحی، روانی شروع شده از سوی استکبار جهانی اشاره کرد و ادامه داد: هر چند مقاومت ملت ایران در چهار دهه گذشته بی نظیر بوده اما لشکر جرار استکبار جهانی در شرایط کنونی وارد میدان شده تا حق و باطل را جابجا و معکوس نشان دهد.

وی بیان کرد: پیاده نظام‌های دشمن نیز تلاش می‌کنند تا زمینه بی اعتمادی و ناامیدی را در جامعه فراهم کرده که در این شرایط نقش صدا و سیما بیان واقعیت‌ها و باز کردن گره‌ها از اذهان مردم است.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در این عرصه هنر مدیران باید دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی در چهار دهه اخیر باشد که نمونه آن را در صیانت از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و تحولات علمی شاهد هستیم.

وی استان اردبیل را مقصد بی نظیر ورود گردشگران در مناسبت‌های ملی و مذهبی عنوان کرد و گفت: در همین عید فطر امسال ۴۷۷ هزار خودرو وارد استان اردبیل شده و ما با غوغایی از ورود گردشگران و مسافران در تعطیلات مناسبتی بودیم که قطعاً صدا و سیما می‌تواند در تولید آثار در این زمینه و ترغیب و تشویق مردم برای انجام سفر به مقصد اردبیل تلاشی مؤثر انجام دهد.

آیت الله عاملی به حوادث اخیر و تلاش رسانه‌های بیگانه برای بدنام کردن نظام اسلامی را یادآور شد و تصریح کرد: در همین مسمومیت‌های اخیر دشمن سعی کرد تا تمام گرفتاری و مشکلات به وجود آمده را به گردن نظام بیندازد اما با هوشیاری ملت ایران بسیاری از واقعیت‌ها روشن شد.

وی مهمترین مأموریت صدا و سیما را تقویت وثوق و اعتماد مردم به نظام عنوان کرد و افزود: صدا و سیما باید وثوق بین نظام و ملت را تقویت و به شکل اساسی ترمیم کند.

آیت الله عاملی امیدآفرینی را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری مسئولیت دیگر صدا و سیما در این برهه حساس عنوان کرد و ادامه داد: در حساس‌ترین موقعیت باید امیدواری در جامعه افزایش یافته و کید دشمن خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: باید تحولات چهار دهه اخیر نسبت به گذشته برای مردم بازگو شود تا عموم مردم بدانند که در این ۴۴ سال کشور ما از غارت و شکست‌های گذشته در امان مانده و در سایه انقلاب اسلامی عظمت ملت حفظ شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265936

مهمترین اخبار ایران و جهان: