نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 08:04

زنگ حماسه در کنگره شهدا ویژه کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود

یک نویسنده ادبیات پایداری گفت: فصل‌نامه زنگ حماسه ویژه کودکان و نوجوانان که چاپ آن متوقف شده بود، برای دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید همدان منتشر خواهد شد.

مونا اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فصل‌نامه "زنگ حماسه" ویژه کودکان و نوجوانان در ایام برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان منتشر خواهد شد اظهار کرد: این فصل‌نامه به صورت تخصصی به حیطه ادبیات پایداری و دفاع مقدس می‌پردازد که سعی کردیم هنرمندان همدانی را گرد هم بیاوریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همدان در  ادبیات کودک و نوجوان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تلاش کردیم در کنگره شهدا بیشتر به قشر کودک و نوجوان بپردازیم چراکه آنها باید پیام‌رسان دفاع مقدس باشند.

این نویسنده ادبیات پایداری با تاکید بر اینکه کار کردن برای کودک و نوجوان سخت است تصریح کرد: جمع‌آوری مطالب برای بزرگسالان شاید راحت‌تر از کودک و نوجوان باشد چون آنها پیش‌‌زمینه‌ای از دفاع مقدس دارند اما قشر کودک و نوجوان به خاطر کم‌کاری ما از حوزه دفاع مقدس فاصله گرفته‌اند و بنابراین برخی از مضامین ادبیات پایداری برای آنها سخت است.

وی با اشاره به اینکه کار تصویرگری فصل‌نامه انجام شده و از هنرمندان غیر همدانی هم استفاده کردیم گفت: در این فصل‌‌نامه حتی از دوستان مشهدی نیز بهره بردیم و سعی کردیم مجله خوش آب و رنگ باشد و کودکان و نوجوانان در کشور از ورق زدن آن لذت برده و بهره ببرند.

اسکندری یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر تکثیر وقایع انقلاب و دفاع مقدس و روشن شدن چهره منافقان دارند، باید برای ماندگاری این ارزش‌ها برای نسل‌های بعدی دقت نظر لازم را داشت.

وی با تاکید بر اینکه در این فصل‌‌نامه سعی کردیم با چاشنی مزاح و مطالبه نوجوان امروزی پیش برویم تا بازخورد خوبی هم داشته باشیم‌ گفت: فصل‌نامه پس از کنگره باز هم منتشر خواهد شد زیرا قصد نداریم کنگره خاتمه کار باشد.

این نویسنده ادبیات پایداری عنوان کرد: زنگ حماسه عنوان نشریه‌ای در ۲۰ سال گذشته بود که متوقف شد ولی امسال به صورت فصل‌نامه آن را آغاز کردیم که اگر حمایت مالی شود، آن را ادامه خواهیم داد زیرا برای فصل‌های بعدی هم مطالب داریم و هیات تحریریه هم آماده کار است.

رونمایی دو کتاب مونا اسکندری در کنگره شهدا

وی از معرفی و رونمایی دو کتاب در کنگره شهدا خبر داد و گفت: کتاب رمانی با عنوان "بهشت کبوتر می‌خواهد" به نویسندگی خودم توسط انتشارات جمکران چاپ می‌شود که گریزی به زندگی شهید اسماعیل اکبری و جلیل شرفی از شهدای نوجوان استان همدان است.

اسکندری یاد‌آور شد: کتاب زندگی‌نامه همسر سردار بزرگ اسلام حاج سعید اسلامیان نیز توسط انتشارات روایت فتح چاپ شده که رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به کتاب "عشق هرگز نمی‌میرد" که مورد تقریظ رهبری هم قرار گرفته است گفت: این کتاب به روایت همسر شهید سلگی اسفندماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده اما در ایام کنگره هم معرفی خواهد شد.

این نویسنده ادبیات پایداری با بیان اینکه در کنگره شهدای همدان مراسم پاسداشت خانم مرضیه دباغ را خواهیم داشت افزود: می‌خواهیم چهره واقعی زن انقلابی را که آزادی در او تجلی پیدا کرد، را معرفی کنیم کسی که در مقام آزادی و آزادگی کارهای بزرگی کرد.

وی یادآور شد: کتاب "زنی از تبار الوند" در پاسداشت خانم دباغ نوشته شده که به چاپ دوم هم رسیده و با بازنگری مجدد، مستند نیز از روی آن ساخته می‌شود.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279336

مهمترین اخبار ایران و جهان: