نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 10:32

برگزاری همایش محوری هفته قوه قضاییه در کرمان

همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضاییه با حضور مسؤولان قضایی، نظامی، اجرایی و تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس در محل تالار فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز یکم تیرماه در همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضاییه در محل تالار فرهنگ و هنر اظهار کرد: همراهی، همدلی و هماهنگی در قوای جمهوری اسلامی وجود دارد و وحدت، همدلی و همراهی را بین مسؤولان در سطح کشوری و استان کرمان شاهد هستیم.

وی بیان داشت: خدماتی که در این شرایط خاص به مردم ارائه می‌شود نتیجه همراهی و همدلی مسؤولان است و اینکه بیش از ۶۰۰ هزار پرونده رسیدگی و ۲۲۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان کرمان رسیدگی شد نیز نتیجه همدلی‌ها و همفکری‌هاست.

حمیدی ادامه داد: حدود ۸۸۰ هکتار از اراضی دولت در سال گذشته رفع تصرف شد و به بیت‌المال برگشت.

۷۰ درصد پرونده‌های قضایی ریشه در مسائل اقتصادی دارد

همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سخنانی اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار دارد و این در حالی‌ست که در برنامه ششم احکام مهمی را برای دستگاه قضایی وارد کردیم.

محمدرضا پورابراهیمی بیان کرد: پیشرفت اقتتصادی توام با عدالت پیشانی برنامه توسعه کشور است و دولت با تحرکاتی که در ماه‌های اخیر داشته اتفاقات خوبی رقم زده است و گزارش‌های خوبی در بحث افزایش دیپلماسی سیاسی داریم.

وی ادامه داد: علائم شکست کامل تحریم‌ها را شاهد هستیم و فروش از یک میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت در روز عبور کرده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد ورودی پرونده‌های قضایی به علت مسائل اقتصادی، فقر مطلق و موادمخدر است.

شهید آیت‌الله بهشتی تندیس مظلومیت است

در همین حال نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید آیت‌الله بهشتی تندیس مظلومیت است و سکوت او برای حفظ منافع ملی قابل تقدیر است، هرچند دیگران از این سکوت سوءاستفاده کردند.

محمدمهدی زاهدی بیان کرد: شهید بهشتی مواضع انقلابی، سیاسی و فرهنگی خود را بیان می‌کرد و در مجلس خبرگان رهبری به‌خوبی از ولایت‌فقیه دفاع کرد و توانست نظام اسلامی را در قالب قانون اساسی شکل بدهد.

 وی از وفاداری شهید بهشتی به امام خمینی(ره) سخن به‌میان آورد و از نظم و انضباط تشکیلاتی به‌عنوان دیگر ویژگی این شهید نام برد و افزود: هرچه به شهید بهشتی نزدیک‌تر می‌شوی، تجلی ایمان را بیشتر می‌بینی.

زاهدی عنوان کرد: دنیا به سمت فضای دیجیتال پیش می‌رود و دستگاه قضایی باید آمادگی لازم برای مقابله با تخلفات این حوزه داشته باشد.

در عین حال امام جمعه کرمان در سخنانی اظهار داشت: قضاوت و داوری از آن خداست و عدالت باید در بخش‌های مختلف گسترش یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: عدالت اجتماعی یکی از وجوه عدالت است و مسؤولیت مهم دستگاه قضایی و حاکمیت این است که با تبعیض مبارزه کند و حق هر فردی را در جایگاه خودش بدهند و از تجاوز به حقوق و حدود در بخش‌های مختلف جلوگیری کنند.

استاندار کرمان نیز در سخنانی قضاوت را کاری دشوار خواند و بیان داشت: قاضی باید از حق دفاع کند و تصمیم عاقلانه‌ای بگیرد و شان قاضی شانی خدایی‌ست.

محمدمهدی فداکار افزود: دستگاه قضایی با عملکرد خوبی که داشته، پناه مردم شده است و همه برای احقاق حق خود به دستگاه قضایی مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به کمک‌های دستگاه قضایی به دولت در بخش‌های مختلف بیان داشت: دستگاه قضایی پای ثابت تصمیمات شورای تامین و کمک به اجرای این تصمیمات است.

استاندار کرمان عنوان کرد: با کمک دستگاه قضایی استان کرمان اقدامات مطلوبی در راستای رفع مشکلات واحدهای تولید و رونق تولید صورت گرفته است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302036

مهمترین اخبار ایران و جهان: