نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 13:27

۱۲ مرکز غیرمجاز مداخله درمانی در دشتستان پلمب شد

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از پلمب و تعطیلی ۱۲ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در درمان در شهرستان خبر داد.

ماریا خویش‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی بازدیدهای نظارتی محسوس و نامحسوس که توسط کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان طی سه‌ماهه اول سال جاری انجام گرفته است، ۱۲ مرکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امر پزشکی شناسایی و نسبت به پلمب و تعطیلی آن‌ها اقداماتی به عمل آمد.

وی با اشاره به تعطیلی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز دخالت در امور پزشکی گفت: این مراکز شامل ۲ آرایشگاه، ۹ مرکز زیبایی پوست و مو و یک مرکز ماساژ درمانی غیرمجاز که بدون مجوزهای لازم و حضور پزشک در امور درمانی دخالت داشته‌اند که توسط کارشناسان واحد نظارت بر درمان شناسایی و بعد از طی مراحل قانونی و قضائی هشت مرکز غیرمجاز اخطاریه تعطیلی دریافت کرده‌اند و چهار مرکز با همراهی نیروی فراجا پلمب شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: متأسفانه مراکز غیرمجاز زیبایی به دلیل اینکه امر زیبایی یک جاذبه مالی نسبتاً خوبی دارد در حال زیاد شدن هستند، اما غافل از اینکه این مراکز منجر به ضرر و زیان‌های زیادی به مردم شده و سلامتی جامعه را تهدید می‌کنند.

خویش‌دوست به شهروندان توصیه کرد: برای انجام خدمات پزشکی و بهداشتی به مراکزی که دارای پروانه پزشکی معتبر از دانشگاه علوم پزشکی می‌باشند، مراجعه نمایند و حتماً به این امر مهم توجه داشته باشند تا دچار مشکلات پزشکی نشوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: کارشناسان واحد نظارت بر درمان این‌گونه موارد و گزارش‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و در این راه با هیچ کسی مماشات نخواهند نمود و مطابق قانون با هرگونه تخلفی برخورد قاطع و جدی خواهند داشت.

نظارت مستمر بر مراکز

کارشناس مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری، در حدود ۶۲ مرکز بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی در مناطق مختلف شهرستان بازدید شده‌اند و در این بازدیدها، مشکلات و نواقص به متصدیان و مسئولین این مراکز آموزش داده شده است.

عباس باقرپور تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳ مرکز غیرمجاز در شهرستان پلمب شد که از این ۱۳ مرکز، ۶ مراکز پس از دریافت مجوزهای قانونی دوباره شروع بکار کرده‌اند و هفت مرکز به علت نداشتن مجوزهای لازم جمع‌آوری شده‌اند.

مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان تأکید کرد: اگر فردی بدون داشتن صلاحیت و پروانه رسمی به یکی از امور پزشکی و یا دارویی اشتغال می‌ورزد، مرتکب جرم دخالت در امور پزشکی شده است و علاوه بر پلمب محل، به مراجع قضائی معرفی و طبق تبصره‌های قانونی جریمه خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1324736

مهمترین اخبار ایران و جهان: