نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 17:57

پدر شهید سالم درویشی به فرزند شهیدش پیوست

پدر روحانی شهید شیخ سالم درویشی از شهدای دفاع مقدس روستای امامزاده عبدالله هندیجان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر هندیجان، پدر روحانی شهید حجت‌الاسلام شیخ سالم درویشی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس روستای امامزاده عبدالله شهرستان هندیجان دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

زنده‌یاد عباس درویشی پدر روحانی شهید حجت‌الاسلام شیخ سالم درویشی از شهدای دوران دفاع مقدس روستای امامزاده عبدالله شهرستان هندیجان که از سال 1365 داغ شهادت فرزند جوانش را دیده بود پس از 37 سال آسمانی شد و در بهشت به میهمانی او رفت.

روحانی شهید حجت‌الاسلام شیخ سالم درویشی در سوم شهریورماه سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در روستای امامزاده عبدالله شهرستان هندیجان به دنیا آمد.

دوران کودکی و نوجوانی را در روستا گذراند، با پیروزی انقلاب اسلامی شهید سالم درویشی برای کسب علوم دینی به شهر مقدس قم عزیمت کرد و در دوران دفاع مقدس رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد.

وی در عملیات والفجر 8 و آزادسازی فاو از ناحیه دست مجروح شد و چند روزی در بیمارستانی در شیراز بستری و پس از بهبودی نصبی دوباره به جبهه رفت.

این روحانی هندیجانی سرانجام در تاریخ چهارم دی‌ماه سال 1365 در عملیات کربلای 4 شهد شیرین شهادت را نوشید و به همراه جمع دیگری از رزمندگان آسمانی شد.

شهید سالم درویشی در سن 19 سالگی در منطفه اروندکنار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای امامزاده عبدالله شهرستان هندیجان آرام گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1315680

مهمترین اخبار ایران و جهان: