نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 08:41

۱۵ هزار نفر در استان بوشهر در کنکور سراسری شرکت می‌کنند

بوشهر- نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر گفت: ۱۵ هزار نفر در استان بوشهر در کنکور سراسری شرکت می‌کنند.

محمود افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نوبت دوم آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت همزمان در سراسر کشور طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۱۵ هزار و ۷۵ داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از داوطلبان در رشته تجربی، ۳۰ درصد در رشته علوم انسانی، ۱۴ درصد در رشته ریاضی، ۹ درصد در رشته زبان خارجی و پنج درصد در رشته هنر هستند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر افزود :۶ هزار و ۱۷۵ داوطلب در رشته تجربی، چهار هزار و ۵۶۸ داوطلب در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۳۱ داوطلب در رشته ریاضی، هزار و ۴۰۳ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی و ۷۹۸ نفر در رشته هنر در کنکور شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۷۶۵ نفر معادل ۶۴.۷۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این مرحله از کنکور را دختران تشکیل می‌دهند تصریح کرد: پنج هزار و ۳۱۰ نفر معادل ۳۵.۲۲ درصد نیز پسران هستند.

افشاری با اشاره به برگزاری کنکور در نقاط مختلف استان بوشهر تاکید کرد: پنج هزار و ۳۰۰ نفر در دانشگاه خلیج فارس و ۹ هزار و ۷۷۵ نفر در دیگر شهرها بر سر جلسه آزمون حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: باجه‌های رفع نقص طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در محل معاونت آموزشی دانشگاه خلیج فارس فعالیت دارند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان بوشهر خاطرنشان کرد: شروع همه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت هشت و ۳۰ دقیقه و عصر ساعت ۱۵ تعیین شده است.

وی افزود: داوطلبان باید تا قبل از ساعت هشت و ۱۵ دقیقه برای آزمون‌های نوبت صبح و ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه برای آزمون‌های نوبت عصر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند و بعد از آن امکان ورود به حوزه امتحانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش، ماشین حساب، ساعت، دستبند و انگشتر هوشمند در جلسه امتحان ممنوع بوده و به منزله تخلف به شمار می‌رود.

افشاری تاکید کرد: داوطلبان آزمون سراسری اطمینان داشته باشند اقدامات لازم برای صحت، امنیت و حفاظت آزمون انجام خواهد شد و با تدابیر و سخت‌گیری‌ها، امنیت آزمون‌ها تضمین می‌شود.

وی گفت: از داوطلبان و والدین آنها تقاضا می‌شود به شایعه‌های فضای مجازی توجهی نداشته باشند تا در دام شیادان و کلاهبرداران گرفتار نشوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1323736

مهمترین اخبار ایران و جهان: