نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 00:59

یاسبرین مجارستان آماده همکاری در حوزه پزشکی با یزد است

یزد- شهردار شهر یاسبرین مجارستان با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه پزشکی یزد انجام شده است، گفت: آماده همکاری در حوزه پزشکی با یزد هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، لورانت بودای در دیدار هیئت های اعزامی شهرداری‌های یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار کرد: در دو روزی که به شهر یزد سفر کردم متوجه شدم که چقدر می‌توان ارتباطات را نزدیک‌تر کرد.

شهردار شهر یاسبرین مجارستان به توانمندی‌های پزشکی یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه من رادیولوژیست هستم می‌توانیم ارتباطات در حوزه زپشکی و درمان را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: دوستی و خواهرخواندگی یزد و یاسبرین سابقه‌ای طولانی دارد و برای اولین بار است که شهردار شهر ما به ایران و یزد سفر می‌کند.

بودای با تاکید بر اینکه هرچه ارتباط این دو شهر افزایش یابد برای مردم دو شهر تاثیر خوبی دارد، گفت: در این دو روز اطلاعات خوبی دریافت کردیم و الان شناخت بسیار خوبی نسبت به این شهر تاریخی داریم.

شهردار شهر یاسبرین مجارستان بیان کرد: با توجه به رشد علمی که در این استان انجام شده این خوشایند هست که درصد پزشک‌های یزدی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: آن چیزی که من اطلاع دارم این است که همکاری‌های پزشکی ادامه پیدا خواهد کرد و می‌توانیم از ظرفیت یزد برای حوزه پزشکی کل مجارستان استفاده کرد.

بودای به ارتباطات علمی که میان دو شهر وجود دارد اشاره کرد و افزود: دانشجویان زیادی از ایران به واسطه قرارداد خواهرخواندگی در مجارستان و یاسبرین حضور دارند.

شهردار یاسبرین مجارستان بیان کرد: این اطمینان را می‌دهم که وقتی به شهر خودم رفتم حتما اعلام می‌کنم که به دنبال تعامل و ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی یزد هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1348080

مهمترین اخبار ایران و جهان: