نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 16:49

منافقین قصد قطعه قطعه کردن جغرافیای ایران اسلامی را داشتند

کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به فتنه‌های اخیر دشمنان، گفت: منافقین قصد قطعه قطعه کردن جغرافیای ایران اسلامی را داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در محل حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون منافقین به یک تفاله‌هایی تبدیل شده‌اند که در هیچ کشوری جایی ندارند اما بدانید این پایان کار نیست و دوباره برای ایران اسلامی در فتنه‌های آینده برنامه دارند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش دشمن گرفتن فضا و روح اعتقاد، ایمان و جوشش اعتقادی عاشورایی مردم است، افزود: اعتقادات عاشورایی تنها مختص به شیعیان نیست بلکه در همه ادیان جایگاه والایی دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه عاشورا سراسر درس و عبرت بود، بیان کرد: سرمشق گرفتن از این درس‌ها امروز باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی در دنیا شده است.

ریحانی با بیان اینکه شور و عشق حسینی اسلام را زنده نگه داشته است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس همین شور و درس‌های عاشورا شکل و شتاب گرفت و اگر دقت نکنیم دچار گرفتاری می‌شویم.

وی گفت: ملت سربلند ایران بیش از ۴۴ سال نشان داده است که به پای اعتقاد، شعور، شور و فرهنگ حسینی (ع) مانده است و همین امر باعث ناراحتی و عصبانیت دشمنان شده است.

ریحانی با تاکید بر اینکه دشمنان به هر شکلی به دنبال گرفتن فضا و اعتقادات معنوی عاشورایی از ملت ایران هستند، ادامه داد: در محرم امسال دشمنان مدام به جوانان می‌گفتند «سینه نزنید، عزاداری نکنید، سیاه نپوشید و…»، چرا که می‌دانند موتور محرکه لوکوموتیو اعتقادات انقلاب اسلامی و نظام ما همین شور و شعور حسینی (ع) و فرهنگ ناب عاشورا است.

وی با اینکه با بیان اینکه امام حسین (ع) نوه گرانقدر پیامبر مکرم اسلام بود و همگان به جایگاه معنوی والای ایشان واقف بودند، گفت: یکی از درس‌های عبرت آموز عاشورا کوتاهی همگان خصوصاً خواص و نخبگان به دلیل ترس از دست دادن جان، مقام و ثروت خود در آن زمان بود و امروز هم همین خطر در کمین انقلاب اسلامی است.

ریحانی افزود: به حمد خدا ملت بصیر و سربلند ایران اسلامی نشان دادند بالاتر از مردم زمان امام حسین (ع) هستند، چرا که طی این سال‌ها دشمنان فتنه‌های مختلفی بر علیه انقلاب اسلامی طراحی کرده‌اند اما هر بار مردم هوشیار ایران اسلامی از همه این کمینگاه‌ها گذشته‌اند و توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی و دشمن را زمین گیر کرده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: تا زمانی که بر اساس این اعتقادات، اصول، ارزش‌ها و فرهنگ هستیم ایران اسلامی ملت پیروز، سربلند و با شتابی بسیار بالا برای رسیدن به همه اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت می‌کند.

به گفته وی، شور و شعور حسینی که در روزهای گذشته در بین ملت ایران خصوصاً جوانان اتفاق افتاد دشمنان را بیش از پیش نا امید و عصبانی کرده است.

ریحانی گفت: امروز بزرگترین وظیفه ما جهاد است اما این جهاد با شمشیر صورت نمی‌پذیرد بلکه با زبان، قلم، عمل و هر کاری که بتوان دشمن را به مردم و همچنین جایگاه ولایت را به نسل جوان بشناساند.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روزهای به یاد ماندنی بسیاری گنجانده و ثبت شده است، تصریح کرد: اما یک روز تاریخی با عزت و سربلندی برای مردم ایران و خواری و ذلت برای دشمنان ثبت شده و آن روز سالروز عملیات مرصاد است.

ریحانی گفت: روزهای پایان جنگ روزهای بسیار عجیبی بود، چرا که دشمن تمامی تلاش خود را یکجا جمع کرده بود و با تصور اینکه منطقه غرب خالی از رزمندگان است و با تحلیل‌های نادرستی از ملت ایران و حتی رزمندگان که از جنگ خسته شده‌اند، منافقین را برای تجاوز به خاک ایران اسلامی تجهیز کرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام راحل با نگاه تیزبینانه و آینده نگرانه این قطعنامه را پذیرفت و دشمنان را خلع سلاح کرد، دشمنان که هیچ راهی نداشتند بنابراین نفاق را برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی فرستادند.

به گفته وی، با تصور اینکه اگر منافقین به خاک ایران وارد شوند مردم از آنها به عنوان یک ارتش آزادی بخش استقبال خواهند کرد و آنها را در آغوش خواهند کشید و جنگی نیز رخ نخواهد داد منافقین راهی میدان نبرد شدند.

ریحانی تاکید کرد: تهاجم نیروهای نفاق در پایان جنگ همانند طوفانی بود که با عنایت خداوند، شجاعت و شهادت طلبی رزمندگان، رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) که با قاطعیت به کور شدن چشم فتنه و قطع شدن دست متجاوز پیام داد و پای کار آمدن همه ملت ایران با سلایق متفاوت سیاسی خنثی شد.

وی منافقین را شقی‌ترین، بدکارترین و خشن‌ترین دشمنان دانست و با اشاره به جنایات آنها در بیمارستان اسلام آباد غرب، گفت: اینها به کمتر از قطعه قطعه شدن جغرافیای ایران و از هم گسستگی مردم ایران قانع نمی‌شدند.

ریحانی با بیان اینکه منافقین به یک تفاله‌هایی تبدیل شده‌اند که در هیچ کشوری جایی ندارند، تاکید کرد: بدانید این پایان کار نیست و دوباره برای ایران اسلامی در فتنه‌های آینده برنامه دارند، پس بصیر و آگاه باشید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418436

مهمترین اخبار ایران و جهان: