نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 09:31

امارات و قطر حمله تروریستی در شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند

وزارتخانه‌های خارجه امارات و قطر با صدور بیانیه‌های جداگانه به شدت حمله تروریستی صورت گرفته در مرقد مطهر شاهچراغ (ع) ایران را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی صورت گرفته علیه مرقد مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز را محکوم کرد.

وزارت خارجه امارات در این بیانیه تاکید کرد: ما به شدت حمله تروریستی که یک مزار دینی در شهر شیراز را هدف قرار داده محکوم می‌کنیم. امارات به شدت چنین اقدامات جنایتکارانه ای را محکوم کرده و همواره با تمام اشکال خشونت و تروریسم که امنیت و ثبات را هدف قرار می‌دهند، مخالفت کرده است.

وزارت خارجه این کشور به دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این جنایت وحشیانه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای مجروحین شفای عاجل طلب کرد.

همچنین وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله صورت گرفته در شهر شیراز را به شدت محکوم کرده و بر موضع ثابت قطر در مخالفت با خشونت و تروریسم با هر دلیلی، تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه قطر نیز به دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این حمله تسلیت گفته و خواهان شفای عاجل برای مجروحین شد.

پیش از این نیز وزارت خارجه عراق به حمله تروریستی به شاهچراغ واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: عراق ضمن محکومیت این حمله و ابراز انزجار شدید از این حمله تروریستی به زائران حرم شاهچراغ در شهر شیراز که شماری شهید و زخمی برجای گذاشت، بر موضع خود در مخالفت با انواع تروریسم و ایستادگی در کنار جامعه بین المللی در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

وزارت خارجه سلطان نشین عمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عمان مراتب همدردی و تسلیت خود را به کشور دوست، جمهوری اسلامی ایران و خانواده قربانیان حمله به شاهچراغ، ابراز می‌دارد و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزو می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس حمله تروریستی به یک محل مذهبی در شیراز را محکوم می‌کند؛ جایی که پیش از این نیز در ۲۶ اکتبر سال گذشته هدف حمله‌ای دیگر واقع شده بود.

وزارت خارجه سوریه نیز عاملان این حمله تروریستی ددمنشانه را گروهی تروریستی دانست که توسط برخی طرف‌های بین‌المللی برای ایجاد خدشه در آرامش و امنیت جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو حمله تروریستی در (حرم شاهچراغ شیراز) ایران را به شدت محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که مسکو قرار است همکاری‌های ضد تروریستی خود را با شرکای ایرانی گسترش دهد.

سفارت ترکیه در تهران با انتشار پیامی به زبان‌های تُرکی و فارسی در شبکه‌های اجتماعی، حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را «به شدت محکوم کرد».

«استفان دوجاریک»، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که موضع دبیرکل سازمان ملل درباره حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در شیراز را جویا شد، این حادثه را محکوم کرد.

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در ایران را محکوم کرد.

«حسین ابراهیم طه»، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی مستقر در بندر جده عربستان نیز حمله تروریستی در شهر شیراز را محکوم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442936

مهمترین اخبار ایران و جهان: