نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:58

ماجرای درگیری با شکارچیان مسلح در شاهرود/شرور سابقه‌دار متواری شد

شاهرود- محیط‌بان مضروب توسط شکارچیان غیرمجاز در شاهرود ضمن اشاره به شرح ماجرای درگیری با متخلفان مسلح به سلاح گرم، گفت: این افراد سابقه تیراندازی به سمت ماموران را دارند.

علیرضا دزیانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ماجرای روز گذشته و تیراندازی به سمت مأموران محیط زیست توسط شکارچیان غیرمجاز، بیان کرد: روز گذشته با توجه به اینکه تعطیل بود، امکان اینکه صیادان غیرمجاز وارد منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود شوند، وجود داشت لذا برای رصد منطقه وارد عمل شدیم.

وی با بیان اینکه ساعت پنج صبح جمعه به همراه دو همکار دیگر از محیط‌بان راهی تپال شاهرود شدیم تا رصد بهتری از منطقه داشته باشیم، افزود: در بدو ورود، منطقه‌ای مناسب را برای کمین رصد انتخاب و در آن حضور یافتیم.

ماجرای درگیری با شکارچیان مسلح در شاهرود/شرور سابقه‌دار متواری شد

این محیط‌بان که هم اکنون به دلیل جراحات وارده بر اثر درگیر با شکارچیان متخلف در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود به سر می‌برد، با بیان اینکه در بدو کمین متوجه رد موتورسیکلت ناشناسی در منطقه شدیم لذا بنا به وظیفه دنبال آن را گرفتیم، گفت: اکیپ محیط بانی مسیر را تا بالاترین نقطه دنبال و سپس بر مکانی که شکارچیان اتراق کرده بودند، مشرف شد.

دزیانیان با بیان اینکه یکی از افراد مسلح به تفنگ در این زمان به سمت حیاط وحش دو تیر شلیک کرد، گفت: بلافاصله مکان دقیق استقرار شکارچی با دوربین توسط بنده مشخص شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله بعد از شلیک از سوی این شکارچی، یک رأس قوچ ۵۰ متر آن سو تر روی زمین افتاد، گفت: این موضوع نشان از اصابت تیر شکارچی به شکار داشت.

این محیط‌بان شاهرودی با اشاره به ورود به ماجرا، گفت: فردی که برای آوردن لاشه حیوان به پایین ارتفاعات رفته بود، دستگیر شد.

دزیانیان افزود: فرد شکارچی که در بالا دست مستقر و با سلاح گرم آماده بود، به محض اینکه ما را دید متواری شد و بنده نیز به دنبال وی رفتم.

ماجرای درگیری با شکارچیان مسلح در شاهرود/شرور سابقه‌دار متواری شد

وی افزود: شکارچی متخلف در هنگام فرار با پای پیاده اقدام به مسلح کردن تفنگ و برگشت برای تیراندازی کرد و در نهایت با وی گلاویز شدم بعد از شناسایی و مقاومت بیش از ۲۰ دقیقه درگیری فیزیکی وی نسبت به استفاده از سلاح سرد اقدام کرد.

این محیط‌بان با بیان اینکه فرد متخلف پس از مجروحیت وی، در نهایت متواری شد اما دو نفر دیگر دستگیر و یک لاشه شکار نیز از آنها کشف شد، گفت: فرد شرور سابقه دار بوده و چندین مرحله نیز به سمت مأموران تیراندازی کرده بود لذا در صدد بودیم که وی را دستگیر کنیم اما متأسفانه نتوانستیم.

دزیانیان بیان کرد: مسئولان محیط زیست با دادستانی و نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم را انجام داده تا بتوان هر چه سریع‌تر وی را دستگیر کرد.

به گزارش مهر، دزیانیان محیط‌بان نمونه کشوری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427736

مهمترین اخبار ایران و جهان: