نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 09:49

۱۵۰۰ نفر در شهرستان کنگان مهارت آموزی شدند

بوشهر- رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان گفت: در چهار ماهه اول سال جاری با برگزاری ۹۶ دوره مهارتی هزار و ۵۶۶ نفر در بیش از ۶۱ حرفه آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا لیراوی دیلمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد آموزشی در کنگان اظهار داشت: مرکز آموزشی فنی و حرفه ای کنگان با ارائه ۲۶۸ هزار و ۵۱۰ نفر ساعت آموزش رتبه نخست استان بوشهر را در اجرای برنامه‌های مهارتی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه مهارت آموزی در شهرستان کنگان دنبال می‌شود، افزود: به دنبال توسعه مهارت آموزی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان هستیم که این مهم با همکاری فرمانداری شهرستان با جدیت دنبال می‌شود.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج یابد و فرهنگ مهارت‌آموزی، جایگزین مدرک‌گرایی در بین دانش آموزان و دانشگاهیان استان شود، اضافه کرد: سعادت و سلامت جامعه در دست جوانان است و توانمند سازی جوانان با ارائه آموزش‌های معطوف به بازار کار وظیفه ما است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان از ارائه حرفه‌های مهارتی حصیر بافی، نقاشی روی سفال، دیزان سفره‌های مجالس، رزین، مدیریت ارتباط با مشتری، ایمنی و بهداشت، سرویس و نگهداری خودرو، کمک‌های اولیه، اخلاق حرفه ای، حسابدار عمومی، تکمیلی و حقوق و دستمزد، فن بیان، معرق کار چوب و ساخت زیورآلات چوبی ویژه خواهران در این مرکز خبر داد و گفت: باید در برنامه‌ها و روش‌های آموزشی تغییر ایجاد کرده و با بینشی کارآفرینانه به آموزش‌ها نگاه کنیم و تلاش کنیم مطابق با علم روز و نیاز جامعه، آموزش‌هایی اثر بخش و با کیفیت را به جامعه ارائه کنیم.

لیراوی دیلمی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی جوانان موجب می‌شود تا در ادامه مسیر زندگی بتوانند موفق تر ظاهر شوند و با به دست آوردن شغلی پایدار و تشکیل خانواده به خوشبختی نزدیک‌تر شوند، اظهار کرد: حرفه‌های جوشکاری برق، آرگون، بازرسی جوش، بازرسی مخازن سقف شناور، برقکار صنعتی پروژه، برقکار ساختمان، راه اندازی موتورهای الکتریکی با کنتاکتور، افسر ایمنی در پروژه‌های صنعت نفت و گاز، آتش نشان صنعتی، امداد و کمک‌های اولیه، الزامات مقابله با گاز H2S، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، حسابداری مقدماتی، تکمیلی و حقوق و دستمزد، کارآفرینی، فن بیان، اخلاق حرفه ای، مدیریت ارتباط با مشتری، مکانیک خودرو، تعمیرکار برق خودرو، ابزار شناسی و … از جمله حرفه‌های قابل آموزش در بخش برادران مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان است.

وی تصریح کرد: افراد دارای یک یا چند مهارت قطعاً در جامعه بیکار نمی‌مانند و در شرایط حاضر مهارت آموزی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های برون رفت از وضعیت موجود در حوزه کسب و کار باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439280

مهمترین اخبار ایران و جهان: