نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:47

بهداشت باروری در سوانح، محور همکاری سازمان ملل و هلال احمر

هلال احمر با امضای تفاهم‌نامه با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، فعالیت‌های آموزشی تازه‌ای در زمینه آموزش بهداشت باروری برای تیم‌های مامایی واحدهای درمان اضطراری و عموم مردم آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین علیخانی مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر گفت: براساس این تفاهم‌نامه آموزش‌های مردم محور از طریق خانه‌های هلال در مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری انجام خواهد شد.

علیخانی افزود: همچنین کارگاه‌هایی در سطوح مختلف برای ماماهای عضو تیم‌های بهداشت باروری جمعیت هلال احمر با هدف بازآموزی و افزایش دانش با محوریت زایمان تمیز، هشدارهای بارداری و پیشگیری از عفونت‌های جنسی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تدوین مقالات علمی‌برپایه درس آموخته‌های مشترک بین هلال احمر و صندوق جمعیت سازمان ملل از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه است.

گفتنی‌است؛ بهداشت باروری از بخش‌های محوری واحدهای بهداشت و درمان اضطراری در زمان سانحه است و آگاهی مردم از آن و همچنین کادر درمان حاضر در منطقه می‌تواند از مشکلات گسترده‌ای در آینده جلوگیری کند.

هاله ادیب لاریجانی مسئول تیم‌های بهداشت باروری در سوانح جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت توجه به بهداشت باروری در جامعه گفت: بهداشت باروری صرفاً مسئله زنان باردار نیست و در واقع به بهداشت زیست جنسی همه افراد اعم از زن و مرد، کودک، جوان و بزرگسال برمی‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433880

مهمترین اخبار ایران و جهان: