نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 10:37

تصمیمات مبتنی بر حضور مقتدرانه ایران در عرصه های بین المللی باشد

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سیاستگذاری ها و تصمیمات مبتنی بر حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی مسیر جدیدی برای ملت ایران و امت اسلام گشوده شده و همه باید ضمن شناخت ابعاد و اهمیت این جایگاه ارزشمند خودمان را برای فتح قله‌های بلند آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اهل معرفت و دغدغه مندان واقعی به دین و قرآن و انقلاب اسلامی اهل استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها هستند و امروز باید این مهم بیش از هر زمانی مورد توجه ما باشد.

وی ادامه داد: امروز به برکت جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت نظم نوین جهانی به نفع مکتب اسلام ناب در حال شکل گیری است و ایران اسلامی بازیگر اصلی این میدان است و به فضل الهی و با همت‌های بلند و عزم راسخ امت اسلام قله‌های بلند پیشرفت را طی خواهد کرد.

امام جمعه اراک اضافه کرد: استکبار جهانی با تاریخی از خیانت و توطئه علیه بشریت و امت‌های اسلامی امروز در شدید ترین حالت اختلافات داخلی به سر می‌برد و در اوج استیصال است.

وی با بیان اینکه تقویت روابط بین المللی و منطقه‌ای مورد توجه همه بخش‌های کشور باشد، گفت: پویایی و ابتکار عمل در سیاست خارجی از ارکان تحقق ایران قوی و شکوفایی اقتصاد است و در سال‌جاری برای تحقق شعار سال باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف آبادی تاکید کرد: سیاست گذاری ها و تصمیمات مبتنی بر حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی برای تحقق شعار سال گفت: استان مرکزی با داشتن ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی عظیم باید در تحقق شعار سال پیشگام باشد و به عنوان الگو در عرصه‌های مختلف بدرخشد و در اشتغال و تولید و از آنها مهمتر تربیت نیروی متخصص و کارآمد فعالانه عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نباید گذاشت افراد فرصت طلب و خائن به سرمایه‌های کشور و تولید دست درازی کنند و تضییع حقوق بیت المال خیانت به خون شهدا و منافع مردم است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و تورم نیازمند عزم ملی و اراده همه جانبه است، گفت: باید با احساس مسئولیت و پای کار آوردن غیرت دینی و انقلابی زمینه‌های شکوفایی و پیشرفت کشور در همه ابعاد را فراهم کرد.

امام جمعه اراک افزود: پست‌های مدیریتی در جامعه ایران اسلامی موهبتی الهی است و خادمان مردم در دستگاه اجرایی باید با رعایت اصل اخلاق مداری و امانتداری در راستای توسعه پایدار جامعه گام بردارند.

وی بیان کرد: انگیزه‌های الهی و افزایش رضایتمندی عمومی باید سرلوحه کار مسئولان در هر رده و بخشی باشد و خادمان مردم در سنگر مدیریت باید از هر لحظه در راستای مأموریت‌های محوله بهره بگیرند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: فتح قله‌های پیشرفت با نیروی انسانی کارآمد و مدیران دلسوز محقق می‌شود، اضافه کرد: منشأ تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و توجه به این مهم امری ضروری است.

وی افزود: رویکرد محوری ما می‌توانیم با همت‌های بلند، بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزشمند داخلی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، برنامه‌ریزی تولید با کیفیت و رقابتی و در مجموع با کار و تلاش شبانه‌روزی میسر می‌شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: مهار تورم با رشد تولیدی محقق می‌شود که هزاران دلار بر تولید ناخالص ملی بیفزاید و با تولید محدود و بی کیفیت نمی‌توان به اهداف بلند اقتصادی دست یافت.

وی خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی بزرگ استان مرکزی مانند هپکو، آذرآب، ماشین‌سازی و ایرالکو باید با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعال باشند و برای هزاران جوان این استان فرصت شغلی فراهم کنند اما اکنون بسیاری از این واحدها با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند و این پذیرفتنی نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131080

مهمترین اخبار ایران و جهان: