نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 20:20

صلح در ۸۰ درصد پرونده‌های مطروحه در هیات رفع اختلاف اصناف

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حصول صلح در ۸۰درصد پرونده‌های مطروحه در هیات رفع اختلاف اصناف خبر داد و گفت: این اقدام باعث شده پیش از ایجاد پرونده قضایی، بخش عمده اختلافات رفع شود.

حجت الاسلام رضا براتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۸۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در هیأت‌های صلح و سازش و رفع اختلاف اصناف در سال گذشته به مصالحه انجامید.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد:: خوشبختانه در همان مراحل اولیه بروز اختلافات و قبل از تشکیل پرونده قضائی، با طرح اختلافات موجود در حوزه اصناف، مراتب در هیأت‌های حل اختلاف مطرح و حل می‌شد.

وی افزود: طی نزدیک به دو ماه، بیش از ۳۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف رسیدگی شد که در اغلب موارد، اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در مواردی نیز حکم مقتضی صادر شد.

براتی زاده تصریح کرد: بهتر است شرط داوری اصناف را در مواقع تنظیم عقود و قراردادها مطرح شود تا در موارد ایجاد اختلاف و قبل از طرح موضوعات در محاکم قضائی، مراتب بدواً در اتاق داوری اصناف رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات باعث می‌شود اختلافات طرح شده طی سازوکاری مسالمت آمیز و فرایندی سریع‌تر و با سهولت بیشتر در همانجا تعیین تکلیف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153936

مهمترین اخبار ایران و جهان: