نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1402 - 19:09

پلی‌آف سوپر لیگ بسکتبال؛ صعود پالایش نفت آبادان به نیمه نهایی

تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان با برتری مقابل مهرام در بازی پنجم سری پلی‌آف، حریف شهرداری گرگان در نیمه‌نهایی لیگ برتر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، پنجمین بازی مرحله پلی‌آف سوپر لیگ بسکتبال ایران، از ساعت ۱۶ بین تیم‌های پالایش نفت آبادان و مهرام تهران در مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور آبادان برگزار شد که این دیدار با برتری ۸۸ بر ۸۴ میزبان خاتمه پیدا کرد و منجر به صعود نفت آبادان به مرحله نیمه نهایی شد.

مهرام کوارتر اول این دیدار را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان برد و کوارتر دوم با حساب ۲۹ بر ۱۸ به‌سود میزبان خاتمه یافت تا نیمه نخست با حساب ۵۲ بر ۴۳ به سود نفت آبادان به پایان برسد.

کوارتر سوم، بسیار نزدیک و پایاپای دنبال شد و با وجود جبران اختلاف امتیاز توسط تیم مهرام، زمان سوم با حساب ۱۲ بر ۱۵ به سود مهرام خاتمه یافت اما نفت همچنان ۶۴ بر ۵۸ از مهمان پیش بود. در کوارتر چهارم، بازی همچنان نزدیک و حساس دنبال شد اما میزبان برتری خود را حفظ کرد و ضمن ثبت نتیجه ۱۲ بر ۱۸ در کوارتر پایانی به سود مهرام، بازی در عدد ۷۶ به تساوی رسید و وارد وقت اضافه شد.

در وقت‌های اضافه نیز پالایش نفت موفق شد ۱۲ بر ۱۰ نتیجه را از آن خود کرده و مجموعا با ۸۸ امتیاز مهرام را با شکست بدرقه کند.

این دیدار در حالی برگزار شد که دو تیم، چهار بار دیگر در این مرحله به مصاف هم رفته بودند که سهم هر تیم، دو پیروزی بود و برد سوم برای هر تیم، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را صادر می‌کرد.

مصاف اول با حساب ۱۰۰ بر ۹۲ به سود آبادانی‌ها، دیدار دوم، با نتیجه ۹۹ بر ۸۷ به سود مهرام خاتمه یافته بود، دو تیم در تهران دو دیدار برگزار کردند که ابتدا نفت آبادان ۷۳ بر ۷۲ بر میزبان چیره شد، اما مهرام در بازی چهارم موفق شد ۸۲ بر ۷۸ بر مهمان آبادانی خود غلبه کند تا کار به بازی پنجم در آبادان کشیده شود.

شهرداری گرگان، حریف پالایش نفت در سری ماقبل فینال خواهد بود که این مرحله، به صورت سه پیروزی از پنج مسابقه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1170580

مهمترین اخبار ایران و جهان: