نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 08:46

۳۹۲ تبعه خارجی در سمنان به دوره آمادگی پیش از مدرسه رفتند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۳۹۲ نوآموز اتباع خارجی در این استان دوره آمادگی پیش از مدرسه را فراگرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آرزو مرادی‌نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به پوشش تحصیلی اتباع خارجی و تحقق عدالت آموزشی، دوره ۴۵ روزه آمادگی پیش از مدرسه ویژه ۳۹۲ نوآموز سنین ۶ تا ۹ سال در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به تعیین مناطق مجاز جهت سکونت اتباع خارجی در شهرهای شرق استان سمنان، این دوره آموزشی  در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، مهدی‌شهر و سرخه برگزار شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، آشنایی نوآموزان با شرایط آموزشی مدارس تلاش در جهت کاهش مشکلات و آسیب‌های روحی وارده و تمهید مقدمات برطرف کردن موانع تحصیلی احتمالی نوآموزان را از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی ذکر کرد.

مرادی‌نسب افزود: این معاونت به عنوان متولی امور تحصیلی اتباع خارجی در نظر دارد با تکیه بر آموزش‌های ارائه شده توسط مربیان مجرب، ضمن بالا بردن عزت نفس نوآموزان در راستای رفع یا کاهش معضل تکرار پایه گام بردارد.

وی با اشاره به سابقه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان مناطق ۲ زبانه در سال‌های گذشته، نصب‌العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و تحقق عدالت آموزشی را از جمله ویژگی‌های بارز این رویکرد نوین آموزشی تربیتی ارزیابی کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار امیدواری کرد: با این اقدام ارزشمند، سال تحصیلی جدید با شور و نشاط و آمادگی بیشتری آغاز شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497581

مهمترین اخبار ایران و جهان: