نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 16:07

مهارت آموزی و اشتغالزایی مهم ترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر

کرج- دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان ماده ۱۶ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر مؤمنی در مراسم افتتاح مرکز اشتغال و حرفه آموزی ماده ۱۶ شهرستان چهارباغ گفت: در این مجموعه ۷ سالن تولیدی شامل بخش‌های صنایع چوبی، تولید لوازم الکتریکی، تولید لوازم ورزشی، تزریق پلاستیک، خیاطی و … فعالیت خود را با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آغاز می‌کنند.

مؤمنی با اشاره به اینکه مهمترین رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان است، افزود: در مراکز ماده ۱۶ استان البرز ۲ هزار و ۱۰۰ معتاد متجاهر مراحل درمان خود را طی می‌کنند که با نگاه مهارت آموزی بیش از یک هزار نفر از این افراد در حال آموزش مهارت و اشتغال می‌باشند.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از تمام کارآفرینان خیر دعوت می‌کند تا با برخورداری از تسهیلات ستاد در امر مهارت آموزی به معتادان متجاهر فعالیت کنند.

۷۵۰ نفر از مددجویان ماده ۱۶ در مراکز مهارت آموزشی فعال هستند

استاندار البرز هم در این مراسم با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت خیرین برای مهارت آموزی و اشتغال مهمترین رویکرد مسئولان در استان البرز است، افزود: بهبود معتادان، دست یابی به اشتغال و بازگشت آنها به آغوش خانواده و جامعه از جمله برنامه‌های استان است.

مجتبی عبدالهی افزود: پیش از افتتاح این مرکز ۷۵۰ نفر از مددجویان ماده ۱۶ استان، در مراکز اشتغال و حرفه آموزی، مشغول فعالیت بودند که با افتتاح این مراکز تولیدی ۲۵۰ نفر به مجموعه مهارت آموزان مراکز ماده ۱۶ استان افزوده شد.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های احصا شده، در استان البرز حدود ۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که اکنون حدود ۲ هزار نفر از آنها جمع آوری شده‌اند و درصدد هستیم اردوگاه‌های سایر شهرستان‌های استان را برای تکمیل برنامه‌ها، راه اندازی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478937

مهمترین اخبار ایران و جهان: