نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 10:12

افتتاح یک کارخانه با سرمایه گذاری خارجی در تایباد

فرماندار تایباد گفت: واحد تولیدی گاز کربنیک مایع با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی تایباد افتتاح شد.

مهدی دونده در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: واحد تولیدی گاز کربنیک مایع در شهرک صنعتی تایباد با سرمایه گذاری پنج میلیون دلاری افتتاح شد که توسط یک فعال صنعتی از کشور افغانستان تاسیس شده است.

فرماندار تایباد افزود: این کارخانه روزانه ۴۸ تن گاز کربنیک مایع تولید می کند و این ماده اولیه در حوزه صنایع غذایی از قبیل تولید نوشابه و نوشیدنی های گازدار استفاده می شود.

وی ادامه داد: تعداد ۴۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند و در حال حاضر تمام ظرفیت تولید آن به کشور افغانستان صادر می شود.

دونده بیان کرد: این کارخانه پنج هزار متر مربع مساحت و هزار و ۷۰۰ متر مربع فضای صنعتی دارد و در ۲ فاز فعالیت می کند.
فرماندار تصریح کرد: همچنین در حوزه معادن، یک کارخانه تولید کنسانتره آهن در معدن سنگ آهن رهنه، واقع در جنوب غربی تایباد، کلنگ زنی شد و تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۷۱۵ میلیارد تومان معادل ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ساخته خواهد شد و بیش از ۸۰ درصد تجهیزات آن ساخت داخل است.

دونده خاطرنشان کرد: میزان ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن با عیار متوسط خوراک ورودی به این مجموعه صنعتی و معدنی است و محصول آن ۳۵۰ هزار تن کنسانتره با عیار بیش از ۶۶ درصد خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476637

مهمترین اخبار ایران و جهان: