نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 13:04

زارع‌پور: عده‌ای نادانسته یا عامدانه فیلترینگ گسترده سایت‌ها را به داخل کشور مرتبط می‌کنند

وزیر ارتباطات در ویراستی نوشت: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ویراست خود نوشته است: «بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان،متخصصان و دانشگاهیان هستند.اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

او ادامه داد: یک نمونه از این تصور نادرست را در نشست با فعالین اقتصاد دیجیتال زنجان در این فیلم می‌بینید. وزارت ارتباطات برای حل این مشکل، ضمن پیگیری‌های حقوقیِ بین المللی از طریق وزارت امور خارجه، ارائه راهکار و ایجاد خدمت را در دستور کار قرار داده که سرویس‌هایی همچون https://403.online از این نوع خدمات است.

گفتنی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه شنبه ۷ شهریور همزمان با سفر به استان زنجان ، در دیدار با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، درباره عدم دسترسی به برخی سایت های اینترنتی اعلام کرده بود: دسترسی به حدود ۳۰۰ هزار سایت و سرویس برای مردم ایران به دلیل تحریم‌ها، محدود شده و کاربران داخلی در مراجعه با آنها به خطای ۴۰۳ برخورد می کنند که ما با راه اندازی سامانه های تحریم شکن همچون  ۴۰۳ دات آنلاین تحریم را دور زده ایم و امکان دسترسی به این ابزارها که برای توسعه اقتصاد دیجیتال هم مورد نیاز است را برای نخبگان و برنامه نویسان کشور فراهم کرده ایم.

در فیلم زیر بخشی از صحبت‌های فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با وزیر ارتباطات آمده است: 

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547537

مهمترین اخبار ایران و جهان: