نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 18:32

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت ناحیه صنعتی آق‌قلا

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بزرگ ایران گفت: با هدف رونق تولید و بهبود وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت و توسعه ناحیه صنعتی شهرستان آق‌قلا اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرشاد مقیمی که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند در بازدید از خوشه مبل عطاآباد آق‌قلا گفت: مهم ترین خواسته فعالان این حوزه تامین مالی، شکل گیری صندوق حمایت از صنایع کوچک و تضامین بانکی است که انجام آن در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: برای پیوند فعالان این بخش به سامانه سراسری دریافت خدمات به ویژه مواد اولیه تدابیری اندیشیده شده تا دغدغه فعالان این بخش برطرف شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بزرگ ایران گفت : طرح توسعه شهرک برای رشد تولید، بسترسازی جذب گردشگران و ساماندهی صنوف، خواسته دیگر فعالان این بخش است که تلاش می‌کنیم با اتخاذ سیاست درست، این مشکلات برطرف شود.

بازید از خوشه مبل عطاآباد در آق قلا، افتتاح طرح توسعه تولید داروهای نوترکیب و درمان سرطان شرکت آریا تینا ژن در شهرک صنعتی آق‌قلا، افتتاح کارخانه تولید مشتقات ید گروه توسعه اقتصادی خزر در شهرک صنعتی کردکوی، آغاز واگذاری فاز کارگاهی شهرک صنعتی بندرترکمن از جمله برنامه‌های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گلستان است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و استقرار گمرک اینچه برون و ارتباط زمینی و ریلی با کشور ترکمنستان و آسیای میانه و دسترسی به بازارهای این کشور از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611981

مهمترین اخبار ایران و جهان: