نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 12:30

آماده باش برای جلوگیری از بروز حادثه در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی

استاندار خراسان‌جنوبی از آماده باش کامل دستگاه ها برای جلوگیری از بروز حادثه در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی؛ امروز در جریان بازدید از محل حادثه آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دیشب با تلاش مأموران آتش نشانی، آخرین مخزن آتش‌گرفته در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با استفاده از فوم سنگین خاموش شد.

وی با بیان اینکه بعد از حدود ۵۰ دقیقه، این مخزن مجدد شعله‌‌ور شد، تصریح کرد: آتش‌نشان ها،  عملیات خنک‌کردن و آب‌پاشی مخازن با فوم سنگین را از دو جبهه ادامه دادند تا اینکه الان شاهد اطفای کامل آتش مخازن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: با عنایت به نوع سوخت موجود در مخازن و با شرایطی که این واحد دارد، احتمال شعله‌ور شدن مجدد مخازن وجود دارد.

قناعت با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هر اتفاقی اندیشیده شده، گفت: دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از بروز حادثه در مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: یدیدهای سدیم هم برای انداختن داخل آتش آماده شده و این آمادگی به صورت کامل وجود دارد که خنک سازی مخازن در لحظه انجام شده و از شعله ور شدن مجدد آتش جلوگیری شود. 

پایان پیام

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602337

مهمترین اخبار ایران و جهان: