نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 15:07

تاکید رئیس امارات بر تقویت روابط با روسیه

رئیس دولت امارات عربی متحده در دیدار با رئیس جمهور روسیه ضمن درخواست برای تقویت روابط دو کشور، بر حمایت ابوظبی از گفتگو و راهکار سیاسی برای بحران‌ها حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده امروز (جمعه) با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سن‌پترزبورگ دیدار کرد.

بن‌زائد که برای شرکت در اجلاس بین‌المللی مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ به روسیه سفر کرده، در دیدار با پوتین گفت که ابوظبی خواستار تقویت هرچه بیشتر روابط با مسکو است.

دولت امارات عربی متحده که به تحریم‌های غرب علیه روسیه، به بهانه آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، نپیوسته است؛ همچنان به حفظ موضع بی‌طرفانه خود در قبال جنگ اوکراین ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بن‌زائد در دیدار با پوتین اظهار داشت: «خوشحالم که امروز اینجا در کنار جناب عالی هستم و تمایل داریم روابط [امارات و روسیه] را تقویت کنیم، ما برای انجام این کار به شما اعتماد داریم».

او پیش از اتمام این دیدار، در صفحه توئیتر خود نوشت: «امارات عربی متحده به حمایت از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی به سوی صلح و ثبات جهانی ادامه می‌دهد».

طبق این گزارش، رئیس جمهور روسیه نیز در دیدار با رئیس دولت امارات، از تلاش‌های بن‌زائد برای آزادی اسیران جنگی روس در اوکراین قدردانی کرد.

بن‌زائد هفته قبل نیز به ترکیه سفر کرده و ضمن دیدار با «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور این کشور، درباره تقویت روابط راهبردی و شراکت اقتصادی ابوظبی-آنکارا گفتگو کرد.

پیش از این نیز رئیس دولت امارات در دیدار با «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا که به ابوظبی سفر کرده بود، گفت‌وگو و اولویت دادن به راه‌حل‌های دیپلماتیک و همکاری، تنها راه حل بحران‌ها و پرونده‌های مختلف و نیز تقویت ثبات، امنیت و تحقق آینده بهتر برای نسل‌های کنونی و آتی از جمله جنگ اوکراین دانسته بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288681

مهمترین اخبار ایران و جهان: