نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:43

هدف‌گذاری ۵ میلیارد دلاری صادرات در مازندران

ساری- استاندار مازندران میزان سهمیه صادرات سالانه استان را ۷۰۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: رقم صادراتی استان باید به پنج میلیارد دلار در سال برسد.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صادرات استان مازندران که در مسیر کریدور شمال جنوب قرار گرفته بسیار مهم بوده زیرا قرار است و صادرات کشور را به حوزه سیاه است و کشورهای همسایه مدیریت کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه سهمیه صادرات استان بیش از ۷۰۰ میلیون دلار است آن را ناچیز دانست و گفت: مازندران ظرفیت‌های فراوانی دارد و نگاه ما این است که رقم صادراتی استان باید افزایش یابد و و به ۵ میلیارد دلار برسد.

حسینی پور با اشاره به ایجاد بسترهای مورد نیاز برای صادرات و همسایگی مازندران با کشورهای مختلف گفت مازندران باید در حوزه صادرات نقش محوری داشته باشد است.

استاندار مازندران گفت: برای تأمین مالی صادرات نیز روش‌هایی را داریم و اگر قرار باشد تولید استان متناسب با جایگاه آن باشد و افزایش یابد یکی از راه‌های افزایش تولید تضمین صادرات است و تولید کنندگان باید در این زمینه دغدغه داشته باشند.

حسین پور از تشکیل کارگروه‌های برای توسعه صادرات استان خبر داد و گفت: قرار است هر ماه یک جلسه کارگروه داشته باشیم و علاوه بر کشورهای همسایه کشورهای عربی و چین و هدف صادراتی استان است و سال گذشته مرکبات استان به چین راه یافت.

استاندار مازندران اظهار امیدواری کرد که با همت صادر کنندگان و تولیدکنندگان استان روند صادرات استان افزایش یابد.

میزان کنونی صادرات برازنده مازندران نیست

حسینی پور با بیان اینکه شرایط کنونی صادرات برازنده مازندران نیست، گفت: سهم ما در صادرات بسیار کم بوده، این در حالی که ظرفیت مازندران بسیار بالا است و باید احیا شود.

استاندار مازندران روانسازی امر صادرات و رفع موانع را از جمله برنامه‌های ذکر کرد و گفت مهمترین مانع تبادل مالی به شمار می‌رود و با رایزنی‌های صورت گرفته بخش عمده از تبادلاتت مالی با روسیه رفع شده است.

استاندار مازندران ایجاد تغییرات اساسی در کارگروه صادرات را لازم دانست و گفت: افراد ورزیده‌ای باید در کارگروه شرکت کنند زیرا در استان افراد مؤثری را در این حوزه داریم.

وی شناخت آسیب‌ها و احصای راه‌های توسعه صادرات را امری مهم بیان کرد تا تصمیمات راهبردی برای صادرات گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301581

مهمترین اخبار ایران و جهان: