نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:28

مسؤولان استانی دلیل تأخیر پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز را به مردم بگویند

امام جمعه شهر بوشهر گفت: مسؤولان استانی علت این همه تأخیر در پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز و برنامه‌ریزی‌هایی که اجرایی نمی‌شود را باید برای مردم توضیح دهند در غیر این‌صورت مردم خودشان در این خصوص تصمیم جدی می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری امام‌ جمعه بوشهر در خطبه‌های امروز نمازجمعه این شهر با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضائی نقش مهی را ایجاد و توسعه امنیت داشته است.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های قوه قضائیه به عدالت‌خواهی، دادخواهی و استقرار امنیت می‌توان اشاره کرد و باید قضات در عرصه قضا بر پایه فقه اسلامی، حق‌خواهی و عدالت خواهی حرکت کنند هرچند تحولات بنیادینی در قوه قضائیه صورت گرفته است.

امام جمعه شهر بوشهر با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: با توجه به کاهش سن اعتیاد در جامعه خانواده‌ها و متصدیان و برنامه‌ریزان باید با طراحی برنامه‌های قوی با این پدیده شوم مقابله کنن؛ در این رابطه کشورهایی که به دنبال تجارت و کسب درآمدهای آن‌چنانی از طریق خرید و فروش مواد مخدر هستند از تجارت این مواد افیونی پشتیبانی می‌کنند.

خطیب نمازجمعه شهر بوشهر با اشاره به به برگزاری آئین ازدواج آسان به مناسبت دهه ولایت در همه شهرستان‌های استان عنوان کرد: واگذاری یک هزار قطعه زمین طی ۱۰ شب به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شده‌اند از جمله گام‌های مهم استان در خصوص جوانی جمعیت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در رابطه با مطابه ۱۴ ساله مردم بوشهر تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم و بحق مردم این استان اتصال به خط ریل سراسری می‌باشد و ۱۴ سال از زمان آغاز اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز می‌گذرد اما همچنان در همان قطعه‌های ابتدایی باقی‌مانده و کار متوقف شده است در صورتی که خط ریلی یکی از نیازهای اساسی برای توسعه اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر محسوب می‌شود.

صفایی‌بوشهری افزود: مصوبه‌های متعددی برای راه‌آهن بوشهر عملیاتی نشده است در حالی که در مناطق مختلف کشور خط ریلی تصویب، اجرایی و افتتاح می‌شود اما برای این استان هیچ کاری در این خصوص انجام نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کمبود اعتبار به عنوان مانع اجرای این طرح عنوان می‌شود توضیح داد: رهبر انقلاب از محل صندوق توسعه ملی اعتبار قابل توجهی به این امر اختصاص داده و مسئولان ارشد در تهران باید در این خصوص پیگیری لازم را داشته باشند؛ در این رابطه مسؤولان علت این همه تأخیر و برنامه‌ریزی که اجرایی نمی‌شود را باید برای مردم توضیح دهند در غیر این‌صورت مردم خودشان در این خصوص تصمیم جدی می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز طرح‌های ریلی در مناطق مختلف کشور اجرایی و افتتاح می‌شود در حالی که مردم استان بوشهر که در همه عرصه‌های انقلاب در خدمت انقلاب و ایران بوده‌اند باید حسرت اجرای این طرح مهم را داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303881

مهمترین اخبار ایران و جهان: