نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 14:10

مسؤولان زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مسؤولان باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند زیرا آنان سرآمدان علمی و فکری کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در دیدار با جمعی از نخبگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به در نظر گرفتن جایگاه علمی نخبگان در اجتماع، گفت: مسؤولان باید زمینه نقش‌آفرینی نخبگان در جامعه را فراهم کنند زیرا آنان سرآمدان علمی و فکری کشور هستند.

 نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س)، ادامه داد: در زیارت‌نامه حضرت زهرا آمده است که نخبه واقعی عالم حضرت زهرا (س) است که علاوه بر فضائل آسمانی و ملکوتی ایشان، معصومه‌ایست که به تمام نیکی‌ها آراسته و از هر پلیدی دور هستند و حجتی برای تمام ائمه بودند که راه را برای آنان ترسیم کرده است.

وی افزود: نخبگان جامعه ما باید اخلاق، مدیریت، مطالبات و اهیمت خانواده را از روش ائمه (ع) سرمشق بگیرند و عمل کنند تا یک نخبه متشرع شوند.

نکونام با اشاره به اینکه افراد هر چه دارند از فضل خداوند متعال است، اضافه کرد: نخبگان اگر این تصور را داشته باشند که هر چه دارند از خودشان است، دچار آفت می‌شوند که در قرآن کریم به این روش تفکر قارونی می‌گویند.

وی بیان کرد: وظیفه نخبگان تواضع و خدمت در هر عرصه‌ای که بتوانند، و وظیفه مسؤولان حمایت از نخبگان است که در این دولت اهمیت و توجه بیشتر به نخبگان احساس می‌شود اما کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مطالبات نخبگان از مسؤولان در تصمیم‌گیری‌هایشان موثر است و حمایت از نخبگان زمینه نقش‌آفرینی آنان در جامعه به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: شهید سردار قاسم سلیمانی به اعتراف افراد داخل و خارج از کشور، یکی از سرآمدان نخبه جامعه امروزی ما در کار خودشان بودند.

نکونام عنوان کرد: اخلاص شهید قاسم سلیمانی باعث شد که در دل‌های مردم جهان جا پیدا کند و به یک شخصیت تمام عیار بین المللی تبدیل شود.

وی با شاره به نقش بانوان در اداره جامعه، خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوان علی رغم خانه‌داری در بعضی از امور جلوتر هستند و برای مردان می‌توانند راهنما باشند و فعالیت‌های آنان در سطح کشور دیده می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625437

مهمترین اخبار ایران و جهان: