نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 15:29

عملیات اجرایی نخستین پروژه مسکن حمایتی کشور در قرق

استاندار گلستان گفت: عملیات اجرایی نخستین پروژه مسکن حمایتی کشور در گلستان و در شهر قرق با ۵۸ واحد مسکونی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر قرق، علی‌محمد زنگانه شامگاه پنج‌شنبه در دیدار مردم شهر قرق با استاندار گلستان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در مسجد جامع اظهارکرد: برای نخستین بار عملیات اجرایی مسکن حمایتی کشور در استان گلستان و در شهر قرق، با ۵۸ واحد مسکونی آغاز شد و متقاضیان نیازمند و محروم این واحدهای مسکونی علاوه بر دریافت مصالح و کمک‌های بلاعوض از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار، ظرف ۱۰ روز آینده "رویداد اشتغال" در شهر قرق برگزار می‌شود‌.

استاندار گلستان با اشاره به توقف برخی از خدمات تنها شعبه بانکی این شهر خاطرنشان کرد: برخی از خدمات تنها شعبه بانکی این شهر متوقف شده و به باجه تنزل پیدا کرده‌است که قرار شد با پیگیری رئیس و نماینده بانک استان‌ها، متولی این بانک، این کمبودها را جبران کند و یک شعبه بانک دیگری در این شهر دایر شود.

وی ادامه داد: علیرغم همه ظرفیت‌های خوب استان گلستان، متاسفانه این استان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و میانگین سرانه درآمدی مردم استان بسیار پایین بوده و گلستان جزو پنج استان محروم کشور است.

زنگانه گفت: هدف‌گذاری ما افزایش میانگین سرانه درآمدی استان است ودر این راستا،، تلاش داریم تا میانگین سرانه درآمدی استان را از ۵۶ هزار میلیارد تومان در بدو دولت سیزدهم به دو برابر برسانیم.

وی بیان کرد: برای تحقق این امر باید مبلغ ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که با گام‌های بلند در استان، تاکنون توانستیم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در استان سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار گلستان افزود:اعتبارات عمرانی استان گلستان از چهار هزار میلیارد تومان در دو سال آخر دولت دوازدهم به چهار برابر به مبلغ ۱۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافته‌است  و این نشان از توجه دولت سیزدهم به مناطق و استان‌های محروم کشور است‌.

وی با اشاره  به پروژه‌های شهرستان محروم مراوه‌تپه در دولت مردمی سیزدهم ابرازکرد: در دوسال و نیم از عمر دولت سیزدهم، مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های مختلف در شهرستان محروم مراوه‌تپه هزینه شده‌است.

استاندار گلستان بیان کرد: همچنین در این مدت مبلغ ۲۲۶ گیلیارد تومان در قالب پروژه‌های مختلف در شهر قرق هزینه شده‌است.

وی توسعه عادلانه و متوازن را اولویت دولت سیزدهم ذکر کرد و یادآورشد: توسعه عادلانه و متوازن هدف غایی نظام جمهوری اسلامی به ویژه دولت سیزدهم است و در این دولت در استان گلستان، ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و طرح اقتصادی به بهره‌برداری رسیده و این امر سبب شده‌است تا پروژه‌های نیمه‌تمام استان از هزارو ۲۰۰ پروژه به کمتر از ۸۰۰ پروژه کاهش پیدا کند.

زنگانه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه دوربرگردان شهر قرق گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در حوزه راه‌ها، ایمن کردن دوربرگردان‌های خطرناک و حادثه‌آفرین است که تاکنون ۱۲ دوربرگردان در استان ایمن شدند و به بهره‌برداری رسیدند و امروز عریض‌ترین دوربرگردان در این شهر با اعتبار پیش‌بینی شده ۲۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و سوم خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تلاش داریم تا با رایزنی‌های انجام شده در کشور، در شهر قرق داروخانه و مرکز اورژانس شبانه‌روزی راه‌اندازی کنیم و مرکز جامع سلامت این شهر را در قالب شبانه‌روزی فعال کنیم.

استاندار گلستان ضمن تشکر از شهردار قرق ابرازکرد: شهردار قرق علیرغم اعتبارات ناچیز شهرداری با همکاری اعضای شورای شهر، پروژه‌های خوبی را در شهر قرق محقق کرده‌است و به همین جهت نخستین شهردار نمونه استان گلستان معرفی شده‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635137

مهمترین اخبار ایران و جهان: