نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 23:02

درخواست قانونگذار آلمانی برای ارسال موشک دوربرد به اوکراین

یک نماینده ارشد حزب حاکم آلمان خواستار آن شد که کشورش برای اوکراین موشک‌های دوربرد بفرستد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آندریاس شوارتز»، یک نماینده رده بالای حزب حاکم آلمان تبدیل به اولین سیاستمدار آلمانی شد که ارسال موشک‌های دوربرد کشورش برای اوکراین را درخواست می‌کند.

شوارتز، نماینده حزب حاکم «سوسیال دموکرات» آلمان در مصاحبه‌ با مجله «دِر اشپیگل» مدعی شد، کشورش باید با دادن موشک‌های دوربرد کروز هواپرتاب «تائوروس»، موشکی با برد حدودا 500 کیلومتر، به اوکراین، به ضد حمله به بن‌بست خورده کی‌یف کمک کند.

اوکراین ماه مه گذشته در ضمن اینکه ارتشش برای دست زدن به ضد حمله‌ای علیه سربازان روس آماده می‌شد و برای آن رجزخوانی می‌کرد، خواستار دریافت موشک های تائوروس از آلمان شد.

ماه بعد از آن، اوکراین ضد حمله ادعایی خود علیه روسیه را به اجرا گذاشت اما در مواجهه با تاکتیک‌های قدرتمند مسکو در راستای مین‌گذاری میادین نبرد و انهدام تانک ها و خودروهای زرهی اوکراینی مجبور به تغییر دادن تاکتیک‌هایش شد.

بریتانیا پیش از این برای اوکراین موشک‌های دوربرد از مدل «سایه طوفان» را فرستاد.

آمریکا تا کنون موشک‌های دوربرد خود از مدل ATACMS را به خاطر نگرانی درباره استفاده اوکراین از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در داخل خاک روسیه به کی‌یف نفرستاده است.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

اروپایی ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه 2022 ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند. با این حال «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین همچنان باز هم به درخواستهایش برای دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتر از متحدان غربی خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429637

مهمترین اخبار ایران و جهان: