نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 17:22

برای نجات اقتصاد کشور باید بستر برای حضور مردم فراهم شود/ تعریض جاده مسیر پارک ملی گلستان زخم کهنه در منطقه است

معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گالیکش سید محمد دهنوی ظهر امروز در مراسم متمرکز پروژه های دهه فجر در شهرستان گالیکش اظهار کرد: با نگاه منصفانه به شهرستان گالیکش مشاهده می کنیم که این شهرستان با وجود اینکه در مسیر اصلی تهران مشهد و زائران امام رضا(ع) قرار داشته اما به لحاظ میانگین درامد سرانه خانوار و توزیع عادلانه زیرساختی و اعتبارات مظلوم واقع شده است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم برخی از پروژه های زیرساختی شهرستان مانند تعریض جاده مسیر گالیکش به کلاله و پارک ملی گلستان که یکی از جاده های بین المللی گلستان بوده را در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان قرار داده و اعتبارات خوبی تخصیص دهیم.این پروژه بعنوان بزرگترین پروژه زخم کهنه منطقه بوده که بجای توسعه به تهدید و چالش تبدیل شده است.

معاون هماخنگی امور اقتصادی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ما در حوزه استانداری براساس اختیاراتی که در حوزه اقتصادی داشتیم در راستای مبارزه با فساد و رانت تلاش کردیم تا توزیع عادلانه ای در اعتبارات داشته باشیم و مدیران شهرستانی نیز باید برای توسعه شهرستان تلاش شبانه روزی و اراده مصمم داشته باشند.

وی با اشاره به شخصیت ویژه امام خمینی( ره) به عنوان رهبر و هادی مردم در انقلاب اسلامی ادامه داد:شاخص اصلی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان امامین انقلاب این است که مردم را باور کرده و خود را به هیچ جناح و گروه سیاسی متصل نکردند اما مردم امامین خود را باور نکردند.

دهنوی گفت: هیچ راهی برای نجات اقتصاد کشور جز ایجاد بستر لازم برای حضور مردم وجود ندارد و دولت از فضا اقتصاد بیرون آمده و این حوزه مردمی شود.این یک شعار نبوده بدکه ایدئولوژی و جریان است و چاره ای در این مسیرجز اعتماد به مردم نیست.

وی بیان کرد: در طول ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی خدمات زیادی به مردم ارائه کرده که در طول ۲۵۰۰ سلطنت رژیم شاهنشاهی چنین اقدامی انجام نشده است. مردم همیشه پای انقلاب و در صحنه بودند و امروز باید در حوزه های عمرانی مانند ساخت جاده، خانه بهداشت و غیره از ظرفیت و توان مردم کمک بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ابراز کرد: هرآنچه از پروژه های عمرانی شهرستان که قول دادیم عمل خواهیم کرد و پروژه هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بلاتکلیف است این قول را می دهیم تا سال آینده به بهره برداری برسانیم.

تعداد ۴۵۹ پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در گالیکش بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد

فرماندار شهرستان گالیکش گفت: امروز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و جمعی از مدیران کل استان تعداد ۴۵۹ پروژه اقتصادی عمرانی و اشتغالزا با اعتبار بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰۶ نفر بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

علی جوان اظهار کرد: در ایام دهه فجر بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی تدوین شده که در شهرستان امرا می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال از شهرستان شدن گالیکش می گذرد تصریح کرد: از سال ۸۹ شهرستان گالیکش از مینودشت تفکیک و مجزا شده اما هنوز در بسیاری از حوزه ها زیرساخت های اولیه ایجاد نشده است.در حال حاضر بیش از ۱۵ نهاد و دستگاه اجرایی با شهرستان مینودشت مشترک است.

فرماندار شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و اعتبارات تخصیص یافته از سوی استانداری، عملیات اجرایی ساختمان فرمانداری گالیکش آغاز شده و تلاش داریم تا این ساختمان را تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان اعتبارات خوبی برای برخی از پروژه های نیمه کاره شهرستان مانند تعریض جاده گالیکش به پارک ملی گلستان، بیمارستان ۹۱ تختخوابی، سالن فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در قالب مصوبات در نظر گرفته شده که با بهره برداری از انها شاهد تحول خوبی در شهرستان و منطقه خواهیم بود.

جوان گفت: یکی از دغدغه های شهرستان سالن ورزشی سه روستای قلی تپه، فارسیان و پاسنگ بالا بوده که هر سه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید داریم با تخصیص اعتبار این سالن های ورزشی به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: بازارچه صنایع دستی شهرستان در راستای ایجاد اشتغال و ورزشگاه ۱۲ دی شهرستان از جمله پروژه های مهم شهرستان بوده که نیازمند نگاه ویژه مدیران استانی است.

کشور ما نیازمند قهرمانان واقعی است

امام جمعه گالیکش نیز در این مراسم گفت: مسئولیت وظیفه سنگینی است که برعهده ما مدیران قرار دارد و این جایگاه در برخی از شرایط باعث لغزندگی مدیران می شو

 

د. برای مصون ماندن از این لغزندگی باید تقوا داشت و ذخیره تقوا در ماههای رجب و شعبان است.

حجت الاسلام دلبری اظهار کرد: پدران ما قهرمانان زندگی ما هستند و هم جامعه و ما انسانها در زندگی نیازمند قهرمانان واقعی چون امام علی(ع)، سردار سلیمانی و تمامی شهدا هستیم.

وی تصریح کرد: ماه رجب یکی از بهترین ماههای خدا بوده و تلاش کنیم تا از اعمال این ماه غافل نشویم.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018737

مهمترین اخبار ایران و جهان: