نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 09:24

انسداد راه‌های استان به دلیل یخ‌بندان

مشهد ـ رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: برخی مسیرهای استان به دلیل یخ‌بندان مسدود شد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین میش‌مست شامگاه سه‌شنبه در برنامه زنده «اشاره» سیمای خراسان رضوی، با بیان این‌که در تمامی مسیرهای شمالی خراسان رضوی شاهد ریزش برف بودیم، اظهار کرد: در بعضی مسیرها برای ایجاد ایمنی بیشتر، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال شده است.

وی ادامه داد: مسیر مشهد به چناران معروف به کمربند سبز از دو طرف مسدود است، مسیر مشهد فریمان به‌صورت دوطرفه مسدود است و در محور مشهد به سرخس، ممنوعیت تردد تریلر، کامیون و کامیونت اعمال می‌شود و تردد در این مسیر تنها برای سواری‌ها و با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی افزود: محور مشهد به کلات از دو طرف مسدود است، مسیرهای گناباد به سمت خراسان جنوبی، فردوس و سرایان مسدود است، گناباد به سمت مه‌ولات، شادمهر به شکل مقطعی مسدود است تا همکارانمان در راهداری عملیات پاکسازی سطح معبر را انجام دهند.

افزایش سفر در روزهای برفی!

وی با انتقاد از افزایش ترددها به قصد سفر در مبادی ورودی و خروجی مشهد، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران تصمیم گرفتند تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و تعطیلی ادارات و ارگان‌های دولتی برای صرفه‌جویی بیشتر اتفاق بیفتد اما امروز سه‌شنبه شاهد افزایش سفر و افزایش تردد مشابه ایام عید نوروز در سطح جاده‌های استان بودیم.

میش‌مست با بیان این‌که حوادث بسیار ناگواری در سطح جاده‌های استان رخ داد که ناشی از ترددهای غیر مجاز بود، خاطرنشان کرد: از رانندگان و هم استانی‌ها خواهش می‌کنم توجه کنند که این تعطیلی برای سفر و تردد در سطح جاده‌های استان نیست، برای این بود که در خانه بمانیم تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

وی با تأکید بر این‌که این روزها برای سفر مناسب نیست، گفت: توصیه و تأکید همیشگی ما استفاده از زنجیر چرخ است، اگر زنجیر چرخ نداشته باشند، هم برای خودشان و هم برای دستگاه‌ها و نهادهای امدادی و خدمات‌رسان مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی متذکر شد: در جایی که بحث زنجیر چرخ مطرح است، همکاران من از تردد وسایل نقلیه‌ای که فاقد زنجیر چرخ هستند جلوگیری می‌کنند زیرا شاهد وقوع حوادث ناگوار و تلخ هستیم و راننده‌ای که بدون تجهیزات جاده‌ای وارد مسیر می‌شود، ممکن است مشکلاتی برای دیگر خودروها ایجاد کند، هرچند با ناراحتی همراه است اما به ناچار برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اعمال می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969481

مهمترین اخبار ایران و جهان: