نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 15:50

بیش از ۱۱ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد و دکترا شرکت می کنند

یزد-نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد گفت:‌ آزمون سراسری دوره‌های ارشد ودکترای ناپیوسته سال ۱۴۰۲ روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ اسفندماه با حضور ۱۱هزار و ۴۷۴ داوطلب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن میرحسینی دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون های ارشد و دکتری ۱۴۰۲ یزد با بیان اینکه آزمون‌های ارشد و دکترا همزمان با هم در اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، گفت: آزمون دکترای ناپیوسته سال ۱۴۰۲ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه و آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ نیز در سه نوبت عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنکور امسال مقطع دکترا در استان یزد ۲۸۸۹ داوطلب که یک‌هزارو ۳۳۴ داوطلب زن (۴۶ درصد) و یک‌هزار و ۵۵۵ داوطلب مرد (۵۴ درصد) و در مقطع کارشناسی ارشد هشت هزار و ۵۸۵ داوطلب که چهارهزارو ۸۶۳ داوطلب زن و سه هزارو ۷۲۲ داوطلب مرد در گروههای آزمایشی علوم پایه، فنی مهندسی، علوم انسانی، منابع طبیعی، هنر و زبان به رقابت می‌پردازند.

میرحسینی افزود: آزمون دکتری در هفت گروه آزمایشی و ۲۴۷ گرایش و همچنین آزمون کارشناسی ارشد در ۶ رشته و ۱۳۴ گرایش برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار داوطلبین کنکور مربوط به صبح جمعه ۱۲ اسفند است، گفت: آزمون ارشد و دکتری استان، فقط در شهرستان یزد صورت می گیرد و با توجه به تعداد ۱۱ هزارو ۴۷۴ داوطلب، ۸۴ درصد آنها در دانشگاه یزد حضور پیدا می کنند که آزمون دکتری خواهران در سالن‌های غدیر و فجر و برادران در ساختمان توحید و پردیس علوم برگزار می شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد بیان کرد: آزمون کارشناسی ارشد نیز عصر روز پنجشنبه داوطلبان زن در سالن غدیر و داوطلبان مرد در سالن فجر، صبح روز جمعه داوطلبان زن در سالن فجر، پردیس علوم، ساختمان توحید و دانشگاه علم و هنر و داوطلبان مرد در سالن غدیر و دانشکده فنی و حرفه ای شهید صدوقی و عصر روز جمعه برادران در ساختمان توحید و پردیس علوم خواهران در سالن‌های غدیر و فجر به رقابت می‌پردازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061281

مهمترین اخبار ایران و جهان: