نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 22:25

معارف قرآن به طور مستمر برای مردم تشریح شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری جلسات برای بیان معارف قرآن در طول سال حائز اهمیت است و نباید تنها به ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان اکتفا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در طول سال گفت: انسان مومن، متعهد، متخلق و دلسوز مردم در هر کجا و با هر مقدار کار موثر است و رفتار و گفتار او جاذبه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای تاثیرگذاری روی دیگران ابتدا باید به خودمان بپردازیم.

وی به بیان هشت نکته خطاب به ائمه جمعه استان پرداخت و بیان کرد: نکته اول بیان جامع و دقیق معارف اسلامی است نه اینکه یکجانبه، افراطی و موهم خلاف سخن بگوییم از این جهت که تربیت مردم باید متوازن باشد.

امام جمعه زاهدان نکته دوم را نگاه تمدنی و تعاملی با پیروان همه مذاهب در عین دفاع از حقانیت دین و مذهب عنوان کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان توجه به نقش‌های تفرقه افکنانه دشمن در جهان اسلام، کشور و استان را نکته سوم بیان کرد و افزود: مصادیق فراوانی در این جهت وجود دارد از جمله ساخت فیلم‌های مختلف جهت تفرقه افکنی توسط سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی که همچون دو لبه قیچی در تلاش هستند تا وحدت جامعه اسلامی را از بین ببرند.

وی بر لزوم روشنگری برای مردم تاکید کرد و افزود: اینکار تنها منحصر به خطبه و سخنرانی نیست و لازمه کار ارتباط با اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان است تا به تدریج دل‌های آن‌ها را جذب و بتوانیم روی آن‌ها تاثیرگذار باشیم.

امام جمعه زاهدان خواستار محوریت معارف قرآن در طول سال شد و عنوان کرد: برگزاری جلسات جهت بیان معارف قرآن در طول سال حائز اهمیت است و نباید تنها به ایام خاص مانند ماه مبارک رمضان اکتفا کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خواستار اهتمام به مسائل فرهنگی شد و افزود: ائمه جمعه باید در راستای ثمربخش کردن شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها تلاش کنند.

وی بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با روحانیون در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: این جلسات باید  جهت همدلی و هم افزایی بیشتر برگزار شود تا مردم نیز این اتحاد و همدلی را احساس کنند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1093537

مهمترین اخبار ایران و جهان: