نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 14:20

مغایرت‌ معدل قبول شدگان کنکور در دست بررسی است

گرگان- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مغایرت‌های موجود در معدل قبول شدگان کنکور در سال جاری توسط سازمان سنجش بررسی و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آنها به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر دوشنبه در جریان سفر به گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تعدادی از داوطلبان کنکور در سال جاری در حالی وارد دانشگاه شده اند که مغایرت در نمره معدل دارند، ما در این خصوص حافظ حقوق همه داوطلبان هستیم لذا سازمان سنجش در حال رسیدگی تأثیر نمره معدل در قبولی این داوطلبان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در صورتی که مغایرت معدل، زمینه ضایع شدن حق افراد بعدی را ایجاد نکند، آن ها می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

زلفی‌گل ادامه داد: اگر با این مغایرت معدل حق دیگران ضایع شود، نمی‌توان کاری انجام داد و تلاش بر این است برای سال آینده وزارت آموزش و پرورش به موقع اطلاعات معدل‌ها را در اختیار ما قرار دهد.

وی همچنین گفت: برای توسعه رشته‌ها موظف هستیم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ساماندهی آموزش عالی در رشته‌ها را مد نظر قرار دهیم.

زلفی گل افزود: همت بر آن است در هر استان رشته‌هایی که مشابه آن وجود دارد دوباره ایجاد نشود بلکه رشته‌های جدیدی را بیاوریم که بتواند پاسخگو سلایق مختلف جامعه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090581

مهمترین اخبار ایران و جهان: