نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 17:13

طرح تشدید نظارت بهداشتی مواد پروتئینی از سیزدهم اسفند آغاز می‌شود

مشهد ـ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح تشدید کنترل بهداشتی مواد پروتئینی از سیزدهم اسفند امسال تا پایان عید فطر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقامیری ظهر سه شنبه در نخستین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه ۵ کشور در مشهد اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور امسال هم مانند پارسال برنامه تشدید نظارت بهداشتی بر مواد پروتئینی را در تعطیلات نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان تا پایان عید سعید فطر خواهد داشت ازاین رو امسال این برنامه از سیزدهم اسفند امسال تا پایان عید فطر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و همچنین رستوران‌ها و هتل‌ها در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

وی گفت: کشتارگاه‌های کشور از روز دوم عید فعال هستند تا کمبودی در تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز وجود نداشته باشد.

آقامیری گفت: سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت در کشور مصرف می‌شود که ۱۴۰ هزارتن آن وارداتی ست.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: کشور ما جزو معدود کشورهایی است که غذا و گوشت به راحتی به آن وارد کشود نمی‌شود و باید از مجاری خاصی رصد شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد افزود: سلامت مردم خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور است و با حساسیت زیادی ذبح دام و توزیع آن از لحاظ شرعی و بهداشتی انجام می‌شود.

آقامیری گفت: پارسال حدود ۹۰۰ تن گوشت مرغ و گوشت قرمز شناسایی و معدوم شد.

بهره برداری از مرکز تحقیقات دام در گلمکان خراسان رضوی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مرکز تحقیقات دام در گلمکان خراسان رضوی که یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی دامپزشکی کشور به شمار می‌رود تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: اجرای این مرکز تحقیقات از پارسال در دستور کار قرار گرفت و تا کنون ۹۴ درصد پیشرفت داشته است

آقا میری افزود: حدود ۲۶ سال گذشته ساخت مرکز مطالعات تحقیقات بیماری‌های دام در گلمکان خراسان رضوی آغاز، اما ۹ سال گذشته ساخت این مجموعه متوقف شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1038381

مهمترین اخبار ایران و جهان: